• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402052415466
  • خبرنگار : 50184

رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین:

هتل های قصرشیرین آماده پذیرش زوار اربعین شده‌اند

هتل های قصرشیرین آماده پذیرش زوار اربعین شده‌اند

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قصرشیرین از رونق دوباره هتل های این شهرستان در ایام اربعین خبر داد و گفت: حدود ۸۰۰ تخت اقامتی در هتل ها و میهمانپذیرهای این شهرستان برای پذیرش زوار اربعین آماده شده اند.

بهرنگ بابایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین، اظهارکرد: با توجه به اینکه بخشی از زوار عتبات عالیات از مرز خسروی قصرشیرین تردد می کنند، به دنبال میزبانی شایسته از زوار هستیم.

وی افزود: در این شهرستان ۱۱ مرکز اقامتی مانند هتل و میهمانپذیر و یک مرکز پذیرایی وجود دارد که اکثر آنها در طول سال تعطیل هستند، اما به برکت ایام اربعین بیشتر آنها دوباره فعال می شوند.

رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین با بیان اینکه مراکز اقامتی این شهرستان از یکی دو ماه پیش برای میزبانی از زوار اربعین آماده سازی شده اند، تصریح کرد: از مجموع 11 واحد هتل و میهمانپذیر شهرستان با ظرفیت ۱۰۲۱ تخت، در ایام اربعین هفت واحد اقامتی با ظرفیت ۸۲۰ تخت فعال خواهند بود.

وی تاکید کرد: در ایام اربعین سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد ظرفیت هتل های قصرشیرین تکمیل شد و پیش بینی می شود امسال هم دوباره این رونق را داشته باشیم.

بابایی در ادامه به تاثیرات فعال شدن این هتل‌ها روی اشتغالزایی شهرستان هم اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۸۶ اوج رونق در مرز خسروی بود و بیشتر هتل های این شهرستان آن زمان ساخته شدند، در آن سالها در هرکدام از این هتل حدود ۲۰ نفر مشغول به کار بودند و باتوجه به رونق بازارچه ها و دیگر مشاغل مرتبط، وضعیت اشتغال قصرشیرین مطلوب بود.  

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از حدود یک دهه پیش پس از ناامنی های آنسوی مرز و تعطیلی مرز خسروی، هتل های شهرستان تعطیل شدند، مشاغل مرتبط رو به رکورد رفتند و هتل ها هم تعطیل شدند، اما در چندسال اخیر با بازگشایی مجدد این مرز کم کم در ایام اربعین شاهد رونق دوباره مراکز اقامتی و پذیرایی و به تبع اشتغالزایی در این شهرستان هستیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha