• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402052918196
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر گمرک استان خبر داد

صادرات ۲ میلیون دلاری کالا از کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته

صادرات ۲ میلیون دلاری کالا از کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک سال گذشته تاکنون، بیش از دو میلیون و۱۸۰هزار دلار کالا از این استان به سایر کشورها کالا صادر شد.

«عبدالکریم بیاتی» در نشست با خبرنگاران عمده محصولات صادراتی به کشورها را سیمان مارگون عنوان کرد و افزود: در مجموع یک هزار و ۵۴۱ تن کالای صادراتی به ارزش دو میلیون و ۲۹۰ هزار و ۳۰۷ دلار از کمرگ این استان صادر شده است.

وی از هماهنگی با واحدهای تولیدی در سال گذشته برای صادرات محصولات آن‌ها از طریق گمرک استان خبر داد و اظهارکرد: در سال گذشته ۸۶ هزار و ۵۸۵ تن صادرات داشتیم که از نظر ارزش سه میلیون و ۹۹۳ هزار و ۷۶۹ دلار است.

مدیر گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال ۷۶ هزار و ۲۷۵ تن به ارزش دو میلیون ۱۸۰هزار و ۱۰۶ دلار صادرات داشتیم، خاطرنشان کرد: این میزان صادرات افزایش ۱۸هزار برابری را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: کشورهای کویت، ترکیه، آفریقای جنوبی، آلمان، عراق و افغانستان مقصد محصولات صادراتی این ستان بوده اند.

مدیر گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرونده‌های قاچاق عنوان کرد: ۴۳۵ پرونده به ارزش ۲۴۴ میلیارد و ۴۷۹ میلیون و ۶۶۷ هزار ریال در یک سال گذشته توسط کارشناسان گمرک استان بررسی شد.

بیاتی با بیان اینکه در چهارماهه نخست امسال ۱۲۰ فقره پرونده قاچاق از سوی تعزیرات جهت کارشناسی و بررسی به گمرک استان ارسال شد، تاکید کرد: در مجموع ارزش این پرونده‌ها ۴۷۳ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۳۲ ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۵۸ درصد رشد داشت.

وی همچنین از مجوز واردات محصولات از طریق گمرک استان خبر داد و اظهارکرد: واحدهای تولیدی که نیاز به واردات مواد اولیه یا سایر محصولات دارند می‌توانند با مراجعه به گمرک استان کارهای خود را انجام دهند.

مدیر گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۴ کارشناس گمرک مجازی داریم که دو هزار و ۶۴۰ نامه واردات بقیه گمرک‌ها در گمرک یاسوج توسط این افراد کارشناسی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha