• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402052918275
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

امروز به عنوان «روز عزت و افتخار» در تاریخ استان اردبیل ثبت خواهد شد

امروز به عنوان «روز عزت و افتخار» در تاریخ استان اردبیل ثبت خواهد شد

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل در مراسم برزگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل گفت: امروز به عنوان «روز عزت و افتخار» در تاریخ استان اردبیل ثبت خواهد شد.

سیدحامد عاملی ۲۹ مرداد در کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل اظهار کرد: امروز در این محفل نورانی میزبان بهترین انسان‌های عصر حاضر که بدون شک از اولیای الهی بودند، هستیم.

استاندار اردبیل به همه میهمانانی که از اقصی نقاط میهن عزیز امروز در دارالارشاد و پایتخت حسینیت ایران حضور یافتند، به حرمت نام و یاد شهدا خیر مقدم عرض کرد و افزود: امروز برای استان ما روز بسیار افتخارآفرینی است و بی‌شک در تاریخ استان به عنوان روز عزت و افتخار ثبت خواهد شد.

وی تصریح کرد: استان اردبیل از زمان امام راحل مفتخر شد و در تاریخ این سرزمین برای اولین بار وحدت و یکپارچگی ملی را به ارمغان آورد و در سایه مجاهدت‌ها و تلاش‌های عالمان و منادیان اهل بیت (ع) منادی عشق به خاندان رسول الله و مکتب تشیع شده و صد البته تحقق این امر مهم براساس جانفشانی‌ها و شهادت شهدایی است که در تاریخ، این افتخار را به ثبت رساندند.

استانداراردبیل وجود شهیدگاه در این شهر را گواه روشنی بر این مدعا دانست و افزود: اردبیل امروز با پیام رهبر و مولا بزرگداشت ۳۴۰۰ شهیدی را میزبان است که در دوران جنگ تحمیلی به شهادت پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، جانبازان عزیز و آزادگان سرافراز همیشه صف‌شکن و پیشتاز بوده‌اند.

عاملی گفت: همه ما امروز در زیر این خیمه شهدا جمع شده‌ایم تا ببینم شهدای عزیزی که عاشقانه و عارفانه وجود خود را تقدیم محضر الهی کردند، مادران عزیز شهدایی که هر روز به یاد جگرگوشه خود نجواهای خود را با زهرای مرضیه زمزمه کردند، پدران عزیز شهدا که دلشان شکست ولی خودشان نشکستند، فرزندان عزیز شهدا که در حسرت نوازش پدر ماندند و همسران عزیز شهدا که اگرچه سوختند ولی زینب وار سربلند ماندند.

عاملی گفت: امروز همه ما درس‌آموز یک مکتب هستیم و آن مکتب حسین بن علی (ع) است و البته کل یوم عاشورا و کل عرض کربلاست، حسین بن علی (ع) که تمام ناپاکان جمع شدند تا حسین (ع) را بشکنند و آرمان و هدفش را بشکنند، آب و فرزندانش و همه چیز را از امام حسین (ع) گرفتند اما آرمانش را نتوانستند از او بگیرند.

وی ادامه داد: امروز همه ما در زیر خیمه شهدا اعلام می‌کنیم رهبرا، اماما و مولای ما اگر همه جهانیان جمع شوند که ما را از آرمان و اراده رهبرمان جدا کنند ما نیز چون ۳۴۰۰ شهید این استان و سایر شهدایمان تا آخرین قطره خون برای عزت این مکتب و برای عزت ملت در کنار امام زمان خود هستیم و هیچ تهدید و نیرنگی ما را از این راه عزت و سربلندی جدا نخواهد کرد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانیم از زحمات همه عزیزانی که در این چند سال تلاش کردند قطره‌ای از تکلیف خود را در برابر دریای بیکران معارف شهدا ادا کردند، آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، فرمانده معظم سپاه استان و سایر عزیزانی که در گمنامی به شهدا متوسل شدند تقدیر و تشکر می‌کنم و از خدای بزرگ می‌خواهم ما را در صراط شهدا و کشتی شهدا قرار دهد.

گفتنی است؛ کنگره بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل که با حضور آحاد مردم، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، بسیجیان، اصناف، کارکنان ادارات و فرمانده سپاه پاسداران کشور و مسئولین استانی در سالن ۶ هزارنفری رضازاده در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha