• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402052918538
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

خون شهدا مانع حذف ملت ایران توسط قدرت‌های جهانی شده است/ اردبیل سرزمین وفاداری و عاشق اهل بیت

خون شهدا مانع حذف ملت ایران توسط قدرت‌های جهانی شده است/ اردبیل سرزمین وفاداری و عاشق اهل بیت

ایسنا/اردبیل فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۲۳۰ هزار شهید استوانه‌های مستحکمی هستند که مانع از حذف ملت ایران توسط قدرت های جهانی شده اند و امروز به برکت خود این شهیدان با افتخار از مفاخر خود یاد می‌کنیم.

سردار حسین سلامی ۲۹ مرداد در کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در سالن ۶ هزارنفری رضازاده اردبیل اظهار کرد: امروز میهمان شهیدان والامقامی هستیم که همانند ستارگان درخشان یک کهکشان نورانی بر سپهر افتخارات عالم اسلام، ملت ایران و استان اردبیل قهرمان می‌درخشند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اردبیل سرزمینی است که به زیبایی توسط رهبر عظیم‌الشان به تصویر کشیده شده است، این استان با مفاخر جاودان، واقعه‌های ماندگار، حماسه‌های بزرگ و با مردمان مومنش شناخته می‌شود و اردبیل سرزمین دارای تاریخ و فرهنگ است و هم سرچشمه جوشش اعتقاد شیعی است، چشمه‌سار زلال مکتب تشییع از این سرزمین بر صفحات قلب ملت عزیز ایران جاری شده است.

سلامی گفت: اردبیل سرزمین سرداران، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آزادگانی است که عزت و اعتبار، امنیت، آرامش و پیشرفت ما همه مدیون فداکاری این عزیزان است و ۳۴۰۰ پرنده‌ای که به معراج رفتند تا حجتی برای همه ما باشند تا نسل اندر نسل با همه وجودمان از دین و وطنمان در مقابل هر دشمنی دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه هر ملتی به عناصر درخشان از تاریخ، جغرافیا و فرهنگ خود شناخته می‌شود، تصریح کرد: ملت‌هایی که شخصیت های بزرگ و تاریخ ساز ندارند از صفحه جغرافیای عالم حذف می‌شوند و بیگانگان بر آنان مسلط می‌شوند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت های بدون تاریخ، جغرافیا و فرهنگ ملت‌هایی هستند که سرزمین‌هایشان ویران می‌شود، هویتشان به یغما می‌رود، دینشان از آنان گرفته می‌شود و از حقیقت، عدالت، آزادی و استقلال دور می‌شوند.

سلامی با بیان اینکه هر جامعه‌ای به درخشش نور قهرمانانش تابناک است و ایران همین گونه است، تصریح کرد: بیش از ۲۳۰ هزار شهید استوانه‌های مستحکمی هستند که بنای رفیع این کشور بزرگ و ساختمان بلند مرتبه فرهنگ و اعتقادات و باورهای آن بر اکتاف شهدا استوار است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ما توسط قدرت‌ها حذف نشدیم و امروز با افتخار از مفاخر خود یاد می‌کنیم به برکت خود شهداست و سالهاست دشمنان می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند و می‌خواهند بر سرنوشت مسلمانان مسلط شوند و مقدرات  ما را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه حقیقت زندگی شهادت است و ملتی بدون عزت زنده نیست ادامه داد: اگر شهادت نباشد زندگی به پایان می‌رسد و عزت از ملت گرفته می‌شود و ذلت جامعه را در بر خواهد گرفت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تقابل دشمنان با ملت ایران و امت اسلام از حدود ۴۵ سال گذشته آغاز شده است، گفت: ما می خواهیم اسلام در سرزمین مسلمانان حاکم شود، احکام دین خدا پیاده شود، عدالت برقرار شود، کرامت انسان حفظ شود و آزادی بشر تضمین شود.

سلامی بیان کرد: دشمنان می خواهند تمام جغرافیاها را به میدان جنگ علیه ملت ما تبدیل کنند و تمام رسانه‌ها، ماهواره‌ها، اینترنت، شبکه‌های مجازی و شیاطین انسی همه فعال شدند و مقامات کشورهای غربی دل بسته بودند به اینکه این بار می‌توانند درون ملت ایران نفوذ کنند و گسست و تجزیه در یکپارچگی  و وحدت کشور ایجاد کنند ولی آنها ملت ما را نمی‌شناسند.

وی با بیان اینکه دشمنان ملت ایران دیگر نای حرکت و نفس ندارند و خسته و فرسوده شده اند، ادامه داد: شکست‌های بزرگی به دشمنان تحمیل کرده‌ایم و آنها را به قبرستان آرزوهایشان هدایت کرده‌ایم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اردبیل سرزمین سرهای بریده و دست‌های قطع شده است، اردبیل سر داد تا سر اسلام قطع نشود، دست داد تا دست اسلام کوتاه نشود و همچنان در اهتزاز باشد و برای اینکه یکپارچگی و وحدت امت پایدار باقی بماند، اینجا سرزمین مردمان مومن و حماسه‌آفرین با عاطفه پراحساس و اهل محبت است.

سلامی با بیان اینکه مردمان اردبیل دارای دریایی از احساس، محبت، ایمان، عشق، شور و شعور، فرهنگ حماسه، تاریخ و جاودانگی هستند گفت: امروز افتخار می‌کنیم در جمع خانواده عزیز شهیدان هستیم و شهدا چشم و چراغ ما هستند و در میان ما نورافشانی می‌کنند و راه را به ما یاد می‌دهند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهرت اردبیل به وفاداری و عشق به اهل بیت به ویژه حضرت عباس‌ (ع) است و مردم اردبیل همچون ابوالفضل (ع)، آزاده، حر، وفادار و با نجابت هستند و هیچ وقت پشت نظام، انقلاب و رهبری را خالی نمی‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه فداکاری‌ها را از کلام مولایمان و عظمت‌ها و برجستگی‌ها و درخشش‌های استان اردبیل را زیاد شنیده‌ایم گفت: شما اهل وعده صادق هستید و به پیمان و عهد خود عمل کردید و همراه ولایت ماندید و در مقابل دشمن کرنش نمی‌کنید و فاتح قله‌های بزرگ هستید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از مردم و مسئولین استان اردبیل افزود: همه امروز این قدر زیبا و باشکوه متراکم آمدید تا از شهیدانتان تجلیل کنید، تقدیر می‌کنم از همه عزیزان و با افتخار در آخرین قله‌ها با شما، میان شما و کنار شما، زیر پای شما هستیم، بهترین و زیباترین آرزوی ما آن است تا در راه تحقق اسلام و عزت مسلمانان در مقابل دشمنان بیاستیم و به شهدا بپیوندیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha