• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402061409360
  • خبرنگار : 50212

شعرخوانی شاعران استان مرکزی در محفل ادبی "در عزای برادر"

شعرخوانی شاعران استان مرکزی در محفل ادبی "در عزای برادر"

ایسنا/مرکزی محفل شعر "در عزای برادر" به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی اخیر حرمِ حضرت شاهچراغ علیه السلام در آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک برگزار شد.

حسین محمودی فر سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با ایسنا در این خصوص گفت: این محفل ادبی به مناسبت گرامیداشت خاطره شهدای این حادثه تروریستی و محکوم کردن این اتفاق ناگوار و ددمنشانه تروریستی داعش، در آستان مقدس امام زاده محمد عابد علیه السلام مشهد میقان اراک برگزار شد.

وی اظهار کرد: دشمنان با هماهنگی و هم افزایی یکدیگر با روش جنگ ترکیبی به مقابله کورکورانه با جمهوری اسلامی برخاسته اند.

وی افزود: از آنجا که امروز با یک صحنه جدید از جنگ ترکیبی دشمن در حوزه های اقتصاد، سیاست، فرهنگ و حوزه سایبری مواجه هستیم، می‌طلبد که برای مقابله با این تهدید، با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم به صورت هوشمندانه، برنامه ریزی کرد.

وی تصریح کرد: جنگ ترکیبی بسته‌ای است متشکل از سیاست، جنگ سایبری، جعل خبر و دروغ پراکنی، جنگ دیپلماسی، جنگ فرهنگی، ایجاد تضاد دینی، قومی و مذهبی و تشدید تحریم‌های اقتصادی و نظامی که هر روزه شاهد تغییرات ماهیتی آن هستیم.

محمودی فر گفت: در این محفل ادبی که عصر روز گذشته با حضور جمع کثیری از مسئولین، مردم و شاعران آیینی استانی و کشوری و با مشارکت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آستان مقدس امام زاده محمد عابد علیه السلام و پالایشگاه و پتروشیمی شازند برگزار شد، ۱۵ نفر از شعرا به قرائت سروده‌های خود در خصوص هتک حرمت ساحت مقدس حرم حضرت احمد ابن موسی علیه السلام و اربعین حسینی پرداختند.

وی بیان کرد: انتقام‌گیری از ملت غیور ایران اسلامی به دلیل ایستادگی مقابل رویکردهای تکفیری و همچنین بی‌ثبات کردن کشور و شکستن امنیت پایدار کشور، از جمله اهداف حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ است چرا که برای شکستن این امنیت، بهترین مکان، حرم‌های امن اهل بیت(ع) است که محل حضور میلیون‌ها زائر در طول سال است.

گفتنی است، امامزاده محمد عابد(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) و برادر حضرت احمد بن موسی(ملقب به شاهچراغ) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha