• پنجشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402062314659
  • خبرنگار : 50539

استاندار استان کردستان:

مرزبانان واقعی خود مرزنشینان هستند

مرزبانان واقعی خود مرزنشینان هستند

ایسنا/کردستان استاندار استان کردستان گفت: مرزبانان واقعی خود مرزنشینان هستند که باید به نحو احسن و درخور شایسته، معیشت و آسایش آن‌ها را فراهم کنیم تا در منطقه به مسیر اصلی زندگی خود ادامه دهند.

اسماعیل زارعی کوشا روز گذشتە در آئین بازگشایی بازارچه مرزی هه‌نگه‌ژال بانه اظهار کرد: فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی شهرستان بانه و مرزنشینان منطقه فراهم شده است.

وی افزود: این بازگشایی، موقت و به نوعی مُسکن است و امیدواریم با تصویب قانون ساماندهی مبادلات مرزی و ارتقای معیشت مرزنشینان که لایحه آن در این دولت به مجلس رفته و کلیات آن همین هفته در مجلس تصویب شد، شاهد ساماندهی مناسب‌تر، اشتغال و درآمد پایدارتر برای مرزنشینان باشیم.

استاندار کردستان گفت: فرآیند، محدودیت‌ها و کالاهایی که امکان ورود از مرز را دارند، در قالب دستورالعمل ابلاغ می‌شود و فرماندار بانه به مردم منطقه اطلاع رسانی خواهد کرد.

زارعی کوشا در پایان سخنان خود با اشاره به مُسکن بودن گذرگاه‌های موقت مرزی در معیشت مرزنشینان عنوان کرد: امید است با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر بازگشایی معابر دیگر استان از جمله بازارچه سیف سقز، گله سوره بانه و بازارچه‌های مریوان و سروآباد در آینده نزدیک رقم بخورد.

فرماندار شهرستان بانه هم در این آئین با اشاره به خدمات ارزنده و قابل تقدیر دولت سیزدهم برای مرزنشینان اظهار کرد: مردم همواره باید همکار و همیار مسئولین و مدیران نظام باشند تا فصل‌های زرین دیگری از جلوه‌های خدمت در تاریخ پرشکوه انقلاب در شهرستان به ثبت برسد.

وی همچنین با اشاره به حیاتی بودن محافظت از مرزها تاکید کرد: مرزنشینان باید در محافظت از مرزها تلاش کنند و اجازه ندهند کوچکترین سوء استفاده و تهدیدی از این معابر موقت مرزی روی دهد.

در ادامە نماینده مردم شهرهای سقز و بانه هم در این آئین اظهار کرد: هیچ کس حق ندارد از خط قرمزها گذر کند و باید برای ورود به کشور اجازه داشته باشند چون مرز به عنوان ناموس یک کشور است.

بهزاد رحیمی افزود: اکنون باید مرزنشینان از مزایای مرز برخوردار شوند چون زمانی زیر شدیدترین بمباران‌ها و حمله‌های رژیم بعثی از مرزها حراست و پشتیبانی کردند.

وی اضافه کرد: یکی از طرح‌ها رونق گردشگری مرزنشینی، لایحه ساماندهی مبادلات مرزی و ارتقاء معیشت مرزنشینان است که دولت به مجلس ارائه کرده و در آینده نزدیک جزئیات آن مشخص می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha