• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402071610948
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مشارکت کودکان در کاهش تولید زباله نیازمند تعامل و آموزش زیرساختی است 

مشارکت کودکان در کاهش تولید زباله نیازمند تعامل و آموزش زیرساختی است 

ایسنا/آذربایجان شرقی در دیدار مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی مطرح شد: مشارکت کودکان در کاهش تولید زباله نیازمند تعامل و آموزش زیرساختی است 

حبیبه هراتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در این دیدار بر عزم جدی سازمان در جهت تحقق اهداف شهر دوستدار کودک با محوریت آموزش و اهداف زیست محیطی و حفظ محیط زیست براساس اصل ۵۷ قانون اساسی تاکید کرد.

وی، شهر پاک، شهروند مسئولیت پذیر، تعامل سازنده و عمیق بین سازمان‌ها را نیازمند تشکیل تیم اجرایی و فکری قوی دانست.

وی بر آموزش عمومی کودکان و نوجوانان با مباحث زیست محیطی در مراکز مختلف این کانون مستقر در مناطق کم برخوردار نیز تاکید کرد.

هراتی هم‌چنین انتقال مفاهیم با موضوعات زیست محیطی و انتظارات از کودکان برای کاهش تولید زباله و اجتناب از تولید زباله را در حوزه فرهنگی، کلید اصلی ورود به شهر دوستدار کودک و آموزش غیر مستقیم دانست.

علی بینش، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، توجه ویژه شهردار و مدیر عامل سازمان را به مباحث فرهنگی و آموزشی را ستودنی دانست.

وی از برگزاری ویژه برنامه‌های آموزشی مشارکتی در راستای تحقق شعار شهر دوستدار کودک در طی سال جاری خبر داد.

با همکاری سازمان مدیریت پسماند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ویژه برنامه‌های آموزشی هفته ملی کودک با محتوای فاخر آموزشی زیست محیطی در جهت اجتناب از تولید و کاهش تولید زباله در کلیه مناطق مختلف شهر به اجرا درمی‌آید.

مشارکت کودکان در کاهش تولید زباله نیازمند تعامل و آموزش زیرساختی است 

احداث پارک موضوعی پسماند به مرحله اجرا در می‌آید 

شروع فاز مطالعاتی احداث پارک موضوعی آموزش مدیریت پسماند، توسط سازمان مدیریت پسماند در راستای توسعه فرهنگی و تحقق اهداف شهر دوستدار کودک در دستور کار قرار گرفت. 

حبیبه هراتی، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز از شروع فاز مطالعاتی احداث پارک موضوعی پسماند با همکاری معاونت معماری و شهرسازی، شهرداری، معاونت فنی، عمرانی شهرداری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خبر داد.

وی تشریح کرد: مرحله اول فاز مطالعات پارک موضوعی پسماند اختصاص به جانمایی پارک داشته و مرحله دوم طراحی با رعایت استانداردها، تهیه پیوست فرهنگی و اجرای پارک خواهد بود.

وی هدف از احداث این پارک را فضاسازی آموزشی ویژه مدیریت پسماند دانسته و بر استفاده از مواد بازیافتی در ساختار کلی پارک تاکید نمود.

هراتی، تهیه کلیه المان‌ها، تندیس‌ها، مبلمان و وسایل ورزشی را در این پارک از وسایل بازیافتی عنوان کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری تبریز، وی در بازدید کارشناسان کارگروه اجرایی این طرح از خانه محیط زیست سازمان، تهیه پیوست فرهنگی و استفاده از نخبگان جهت طراحی و اجرای بازی‌های آموزشی با توجه به عدم امکان بازدید کودکان و دانش‌آموزان بنابه مخاطرات بهداشتی از مراکز دفن و سایت‌های سازمان، طراحی ماکت تاسیسات مراکز دفن زباله را مد نظر قرارداد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha