• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402072316049
  • خبرنگار : 50534

استاندار زنجان تاکید کرد

تحویل دو هزار واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در زنجان طی ماه‌های آینده

تحویل دو هزار واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در زنجان طی ماه‌های آینده

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در حوزه مسکن‌های حمایتی به عنوان استان پیشرو چالش‌های فراوانی داشتیم که اکنون بسیاری از آن‌ها مرتفع شده است.

محسن افشارچی ظهر امروز (۲۳ مهرماه) در جلسه شورای مسکن، با اشاره به‌نقش موثر بازرسی و نظارت در بهبود عملکرد، اظهار کرد: حضور اعضای وزارت راه‌وشهرسازی در استان‌ها به عنوان بازرسی می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در اقدامات داشته باشد اینکه بدانیم به نسبت استان‌های دیگر در چه جایگاهی قرار داریم، نقاط قوت یا موارد قابل تقویت چه چیز است، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن به عنوان استان پیشرو با موانع بسیاری مواجه شدیم و این خاک‌ریز را هموار کردیم، افزود: در مسائل بیمه و چالش‌های دیگر بانکی اتفاقات مثبتی رخ داد و به یک سرپایینی رسیده‌ایم‌.

این مسئول با اشاره به رفع موانع بانکی و نرخ سود، اضافه کرد: در غرب زنجان کار بزرگی در حال انجام است؛ بار اصلی را بانک‌ها بر دوش کشیده‌اند و تقریباً مشکلی نداریم؛ معتقدیم بایستی شفاف با مردم حرکت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به تحویل ۲ هزار مسکن طی ماه‌های آینده، تاکید کرد: کوی زیتون و غرب زنجان با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد برای ما مورد توجه است؛ الحاق زمین‌های لیل‌آباد به بخشی از زنجان اتفاقات مثبتی را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به میانگین ۵۴ درصدی پیشرفت فیزیکی پروژه ۸۲۷۰ واحدی غرب، اذعان کرد: عملیات اجرایی الحاق ۴۰۰ هکتار از ۱۰۴۸ هکتار زمین لیل‌آباد (برای قانون جوانی جمعیت) نیز در دست اقدام است‌.

افشارچی با اشاره به اضافه شدن یک هزار هکتار از اراضی لیل‌آباد به شهر زنجان، ادامه داد: اضافه شدن این مقدار زمین به حریم شهری زنجان سبب کاهش تناسب‌سازی میان عرضه و تقاضا می‌شود و همین موضوع قیمت زمین‌ را در شهر زنجان کاهش خواهد داد.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه به کنترل قیمت اجاره‌ها حساس هستیم، بیان کرد: درخواست داریم در رابطه با کنترل عملکرد بنگاه‌ها، ثبت و ... در ابرازهای نظارتی یک داشبورد استانی برای دستیابی به برخی از داده‌ها اختصاص یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha