• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402091913561
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

زمینه‌های لازم برای استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف کشاورزی وجود دارد

زمینه‌های لازم برای استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف کشاورزی وجود دارد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: استفاده از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف کشاورزی از قبیل دام و طیور باید مورد توجه قرار گیرد.

اکبر فتحی در جلسه کارگروه تولیدات دامی استان با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف کشاورزی از قبیل دام و طیور، اظهار کرد: جمعیت در کره‌زمین روز به روز در حال افزایش است و با منابع محدودی که در اختیار داریم اگر بخواهیم غذای این جمعیت را تامین کنیم باید به افزایش بهره‌وری توجه ویژه داشته باشیم که این افزایش با استفاده از فناوری‌های جدید محقق خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که عمده دامداری‌های آذربایجان شرقی به صورت سنتی است، خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری با استفاده از فناوری‌های جدید نیازمندی بستری است که در دامداری‌های صنعتی امکان پیاده شدن آن وجود دارد بنابراین اگر بخواهیم این افزایش بهره‌وری انجام بگیرد باید در ابتدا الزامات و بستر صنعتی شدن دامداری‌ها را فراهم کنیم.

وی، به دست آوردن آمار دقیق دام‌ها را یکی از نیازهای مهم این حوزه در شرایط حاضر دانست و گفت: از هر مجموعه و شرکت دانش بنیان که بتواند در این زمینه اقداماتی انجام دهد، استقبال خواهیم کرد.

فتحی با اشاره به بستر مناسب و ظرفیت‌های موجود در زمینه افزایش بهره‌وری در مرغداری‌ها، مطرح کرد: با هدفمندی یارانه‌ها در حوزه مرغداری‌ها اقداماتی برای افزایش بهره‌وری انجام شد.

وی افزود: در مرغداری‌ها مواردی از قبیل هدررفت سوخت، تلفات و جیره‌های غذایی، قیمت تمام شده تولید را افزایش می‌دهد و با توجه به این‌که حوزه مرغداری در استان صنعتی است، می‌توان از ظرفیت‌های هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید در این حوزه استفاده کرد.

وی یادآوری کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه افزایش بهره‌وری با استفاده از فناوری‌های جدید، یک سرمایه‌گذاری سودآور است که به راحتی هزینه‌های انجام شده در این حوزه را پوشش خواهد داد و موجب افزایش سودآوری واحد تولیدی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، فتحی اظهار کرد: استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند موجب کاهش آلایندگی و کاهش بیماری‌های دام و طیور باشد پس باید حوزه‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند در آن به بهبود وضعیت و افزایش تولید کمک کند، به شرکت‌های دانش بنیان معرفی شود تا آن‌ها به فعالیت در این حوزه‌ها بپردازند.

زمینه‌های لازم برای استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف کشاورزی وجود دارد

زمینه‌های لازم برای استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف کشاورزی وجود دارد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha