• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402100503331
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دادستان عمومی اردستان:

بیشترین زندانیان اردستان محکومان مواد مخدر و سرقت هستند

بیشترین زندانیان اردستان محکومان مواد مخدر و سرقت هستند

ایسنا/اصفهان دادستان عمومی شهرستان اردستان گفت: بیشترین تعداد زندانیان شهرستان اردستان محکومانی هستند که موضوع پرونده آنها مواد مخدر و سرقت است.

عباس بارودکو در حاشیه دیدار با زندانیان اردستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از وظایف دستگاه قضایی در حوزه زندان‌ها و زندانیان، نظارت بر جمعیت زندان‌ها، ملاقات با زندانیان‌، بررسی مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های آنها است.

وی افزود: دستگاه قضایی لازم می‌داند از لحاظ مدیریتی و نظارتی، شاخص‌هایی که مدنظر است مورد کنترل و ارزیابی قرار دهد تا اگر زندانی طبق قانون خواسته‌های قانونی، تخفیف مجازات، اعسار و سایر تخصیصات قانونی را دارد، درخواست‌ها را مشاهده، بررسی و تصمیم‌گیری کنند.

دادستان عمومی اردستان، تصریح کرد: بازدید از زندان باید کیفی و کارساز باشد و نباید جنبه نمایشی داشته باشد. در این خصوص سعی شده بسیار دلسوزانه، با دقت و احترام با زندانیان به‌صورت چهره به چهره ملاقات داشته و درخواست‌های مددجویان را با دقت بررسی کنند.

بارودکو بدون ذکر آمار از تعداد زندانیان شهرستان اردستان، گفت: در حال حاضر بیشترین تعداد زندانیان شهرستان اردستان محکومانی هستند که موضوع پرونده آنها مواد مخدر و سرقت است.

دادستان عمومی اردستان در خصوص پرونده مقصران سیل روستای نهوج گفت: با توجه به اعتراض سه اداره دولتی، موضوع به کارشناسی پنج نفره ارجاع شده که امیدواریم پس از ارائه نظریه هیئت کارشناسی پنج نفره در این خصوص اتخاذ تصمیم و کیفرخواست صادر شود. همچنین در خصوص پرونده خشک شدن چمن ۱۷ شهریور نیز به کارشناسی مربوطه ارجاع شده که کارشناسی کامل نبود و از کارشناس درخواست ارائه نظریه تکمیلی کردیم که به محض وصول نتیجه در این خصوص اتخاذ تصمیم می‌شود.

بارودکو با اشاره به بازدید و گشت‌های بازرسی از رستوران‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی، گفت: امنیت غذایی و سلامت مردم یکی از خط قرمزهای دادستانی است و حتماً شبکه بهداشت باید در این زمینه فعال و پویاتر نظارت و بازرسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکنون وضعیت رستوران‌های داخل شهر و بین‌راهی نیازمند رعایت بیشتر مسائل بهداشتی است گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در جاده ترانزیت واقع شده در این خصوص دستور قضایی دادیم تا نمایندگان ادارات بهداشت، تعزیرات و صمت با محوریت شبکه بهداشت به صورت مستمر بازدید و گزارش‌ها به صورت ماهیانه به دادگستری ارسال شود.

هشدار در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی و پیامکی

دادستان عمومی اردستان با اشاره به اینکه بعضاً شاهد کلاهبرداری مال مردم از طریق اینترنت در شهرستان هستیم که شهروندان باید نسبت به این موارد هوشیار باشند، خاطرنشان کرد: بحث جرم کلاهبرداری رایانه‌ای در این شهرستان روز به روز در حال افزایش است و گاهی روزی سه چهار پرونده در دادگستری با موضوع کلاهبرداری اینترنتی و عناوین مشابه تشکیل می‌شود.

بارودکو با بیان اینکه در برخی از موارد کاربران فضای مجازی خواسته یا ناخواسته وارد سایت‌هایی می‌شوند که دارای محتوای فریبنده هستند، تأکید کرد: شهروندان باید از افشای اطلاعات کارت بانکی خود نزد سایت‌ها و افراد ناشناس خودداری و توجهی به تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر برنده شدن نکنند.

وی گفت: همگام با سیاست‌های قوه قضاییه و برنامه‌های عملیاتی دادسرا مبنی بر کاهش فاصله مسئولان قضایی با مردم و تکریم ارباب رجوع و با هدف افزایش نظارت دادستانی بر عملکرد دادسرا و تسریع در گره‌گشایی از کار مردم، هر روز صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۳۰ صبح دیدار مردمی خواهیم داشت تا همشهریان بتوانند بدون واسطه مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha