• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402110805790
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان:

۱۷۰۰۰ کلاس درس استان اصفهان استاندارد سازی شد

۱۷۰۰۰ کلاس درس استان اصفهان استاندارد سازی شد

ایسنا/اصفهان مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: از تعداد ۲۳۰۰ کلاس استان اصفهان تا کنون ۱۷۰۰۰ کلاس درس استانداردسازی شده که سهم دولت سیزدهم از این تعداد ۲۸۰۰ کلاس است.

ناصر فتحی، امروز(یکشنبه، ۸ بهمن) در نشست خبری با اشاره به اینکه آمار دانش آموزان استان اصفهان ۹۵۰هزار نفر است، اظهار کرد: ۷۸۰هزار نفر از این تعداد در مدارس دولتی و ۱۷۰ هزار نفر در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به ۴۵۰ پروژه نیمه تمام در استان افزود: ۸۰ درصد این پروژه‌ها با مشارکت خیرین است که ۶۰  طرح از این پروژه‌ها ورزشی هستند.

فتحی با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۸ متر مربع است، ادامه داد: سرانه متوسط کشوری ۵.۲ متر مربع و در استان اصفهان ۸.۵ متر مربع است که از سرانه متوسط کشوری بالاتر است. همچنین سرانه استاندارد فضای آموزشی ۹ منطقه در استان از سرانه کشوری پایین‌تر است که اغلب در حاشیه شهرها هستند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم ۲۵۰ پروژه در قالب هزار و ۲۲۰ کلاس با زیربنای ۲۰۰هزار متر مربع با اعتباری بالغ برهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اجرا شده‌ است، گفت: از این تعداد ۲۳۰‌ پروژه آموزشی و ۲۰ پروژه ورزشی بوده است.

وی از افتتاح ۳۰ پروژه در دهه فجر تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و اضافه کرد: این پروژه‌ها با ۱۵۵ کلاس و مساحت ۲۰‌هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۹۸ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. ۱۳ درصد این تعداد دولتی، ۵۰درصد مردمی و ۳۷ درصد مشارکتی است.

فتحی از اقدامات دولت در استانداردسازی فضای آموزشی، توضیح داد: از تعداد ۲۳۰۰ کلاس استان اصفهان تا کنون ۱۷۰۰۰ کلاس درس استاندارد سازی شده است که سهم دولت سیزدهم از این تعداد ۲۸۰۰ کلاس است.

وی با بیان اینکه طرح شهید پناهی با هدف طرح جمع‌آوری مدارس کانکسی مستقل با حداقل ۱۰ دانش‌آموز، انجام شد، خاطرنشان کرد: این طرح از سال ۱۴۰۱ اجرا شد و از ۷ مدرسه‌ای که مشمول این طرح بودند ۵ پروژه اجرایی شد.

فتحی اقدامات مهم این اداره را اجرای عملیات آسفالت و ایزوگام مدارس قدیمی، فراهم کردن تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی هنرستان‌ها و تخریب، بازسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی نام برد و یادآور شد: بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان برای تهیه و تجهیزات آموزشی اختصاص یافته که از این مقدار ۷۰ میلیارد تومان به هنرستان ها تخصیص یافته است. همچنین از ۷۱ درصد فضای آموزشی که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی بوده‌اند و ۱۹ درصد باقی ‌مانده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به تخلیه مدارسی که تحت تاثیر فرونشست در مناطق ۴،۵ و ۶ بودند، گفت: این مدارس از بهره‌برداری خارج شده‌اند و دانش‌آموزان به مدارس دیگر منتقل شده‌اند که باعث تراکم جمعیت و یا اضافه شدن شیفت دوم مدارس شده‌اند. همچنین اعتبار مورد نیاز برای ۴۰ پروژه  آموزشی دچار فرونشست بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است که به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار تا پایان سال جاری امکان بهره‌برداری از این پروژه‌ها در مهر ۱۴۰۳ نیست.

وی با اشاره به اینکه سهم استان از منابع ملی و استانی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به اداره کل استان تخصیص داده‌ است. همچنین در کنار منابع دولتی تا کنون یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه با خیران بسته شده که حدود ۵۰ درصد آن تحقق یافته است و بقیه در حال پیگیری مراحل اداری، زمین و نقشه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha