• جمعه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402112719347
  • خبرنگار : 50649

آخرین وضعیت هواشناسی فارس؛

بارش‌ باران تا ظهر شنبه در فارس ادامه دارد/ کاهش دما در هفته پیش‌رو

بارش‌ باران تا ظهر شنبه در فارس ادامه دارد/ کاهش دما در هفته پیش‌رو

ایسنا/فارس مدیرکل هواشناسی فارس در تشریح آخرین وضعیت هواشناسی این استان با توجه به فعالیت سامانه بارشی گفت: بارش این سامانه تا ظهر شنبه، ۲۸ بهمن با شدت و ضعف در سطح استان فارس ادامه خواهد داشت.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌ها در استان فارس گفت: سامانه بارشی جدید از نیمه شب امروز، ۲۷ بهمن وارد استان فارس شد و شروع به فعالیت کرد.

وی به ارائه گزارشی از وضعیت میزان بارش‌ها در این سامانه پرداخت و افزود: بیشترین بارش مربوط تا صبح امروز به امیرایوب رستم با حدود ۴۰ میلی‌متر بارش؛ خشت کازرون ۳۸ میلی‌متر؛ جوزاربکش نورآباد ۳۲ میلی‌متر؛ پیردان نورآباد ۲۹ میلی‌متر؛ پشتکوه رستم ۲۷ میلی‌متر؛ مشایخ و پل مورد نورآباد ۲۶ میلی‌متر؛ گرمه مرودشت ۲۵ میلی‌متر؛ دژکرد اقلید، مصیری رستم، شول بزی مرودشت، اقلیم‌شناسی رستم هر کدام ۲۴ میلی‌متر؛ قائمیه ۲۳.۴ میلی‌متر و شش پیر سپیدان ۲۳ میلی‌متر بوده است.

حقیقت میزان بارش در شهرستان‌های نورآباد، کازرون، رستم، غرب اقلید، شمال غرب مرودشت در حوزه سد درودزن، سیدان، شیراز و منطقه غرب آن، خفر، فراشبند و فیروزآباد را خوب توصیف کرد و گفت: به صورت کلی میزان بارش‌ها تا شهرستان فیروزآباد خوب بوده است اما این سامانه تا قبل از ظهر فردا همچنان در فارس فعالیت خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه میزان بارش‌ها از امشب در نواحی غربی کاسته خواهد شد و در عوض بخش‌هایی از مناطق شرقی مثل داراب و زرین‌دشت باران خواهند داشت، گفت: در شهرستان‌هایی مانند اوز، لامرد، گراش و لار خیلی انتظار بارش باران از این سامانه نداریم.

وی با تصریح اینکه این سامانه حداقل تا ظهر فردا با شدت و ضعف در استان فارس فعالیت خواهد داشت، میزان بارش باران در شیراز تا ظهر امروز را حدود ۱۳ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان بارش در شیراز تا ظهر فردا به ۴۰ میلی‌متر برسد.

مدیرکل هواشناسی فارس در پایان اظهار کرد: هفته آینده نسبت به روزهای قبل سردتر خواهد شد و بارشی هم در هفته آینده نخواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha