• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402120100504
  • خبرنگار : 50649

اطلاعیه شهرداری شیراز درباره کلیپی مربوط به جمع‌آوری سد معبر اغذیه‌فروشی سیار

اطلاعیه شهرداری شیراز درباره کلیپی مربوط به جمع‌آوری سد معبر اغذیه‌فروشی سیار

ایسنا/فارس شهرداری شیراز در خصوص انتشار مطلبی در فضای مجازی مربوط به جمع‌آوری سد معبر اغذیه فروشی سیار در محدوده میدان احسان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز امروز، اول اسفندماه در خصوص انتشار مطلبی در فضای مجازی مربوط به جمع‌آوری سد معبر اغذیه فروشی سیار در محدوده میدان احسان اعلام کرد: جمع‌آوری محل‌های عرضه غیر مجاز اغذیه و تصرف معابر عمومی طبق تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستورات قضایی انجام می‌شود و شهرداری ملزم به اجرای قانون در راستای رفاه، آسایش و امنیت شهروندان است.

در متن این اطلاعیه آمده است: «طبق تبصره ۱یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستور مقام قضایی مبنی بر اعمال قانون در خصوص عرضه کنندگان محصولات کشاورزی و اغذیه در معابر عمومی، در راستای پیگیری نارضایتی شهروندان ناشی از عرضه غیر مجاز اغذیه و تصرف معابر عمومی ضمن هماهنگی با کلانتری اجرائیات طی چندین مرحله به فرد موردنظر به عنوان عرضه کننده غیرمجاز در محل غیرقانونی مراجعه و تذکرات و اخطارهای مربوطه مبنی بر رفع سدمعبر ابلاغ شد.

با توجه به تکرار رفع سدمعابر در سنوات گذشته و عدم توجه وی به تعهد کتبی مبنی بر عدم سد معابر عمومی به تخلفات خود ادامه داده که این موضوع نارضایتی شدید شهروندان و عابرین پیاده و رانندگان خودروها را در پی داشته است. بنابراین مامورین شهرداری ضمن در نظر گرفتن حقوق شهروندی و رعایت کرامت انسانی و بدون خسارت به اموال متخلف در معیت کلانتری اجرائیات، نسبت به اعمال قانون اقدام کرده‌اند.

شایان ذکر است عرضه محصولات کشاورزی و اغذیه در معابر عمومی، خیابان‌ها، کوچه‌ها، میادین، پارک‌ها و ... ممنوع است و سد معابر عمومی، ایجاد مزاحمت در تردد سواره و پیاده، اخلال در تردد وسایل نقلیه علی‌الخصوص خودروهای امدادی نظیر امبولانس و آتش نشانی و نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد و شهرداری ملزم به اجرای قانون در راستای رفاه، آسایش و امنیت شهروندان است».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۲ ۰۹:۱۵

بعضی وقتا اینجور اقدامات لازم هست

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۲ ۱۱:۳۰

درود و عرض ادب و خداقوت تمام شهر شیراز از کوچه به کوچه بگیر ،تا بر خیابان های اصلی.معالی آباد.بلوار نصر.فرصت شیرازی.دروازه اصفهان ورودی های بازار وکیل.دروازه قرآن.بر اصلی و فرعی های چمران.گلخون.قصردشت، فرهنگ شهر.قدوسی .و همه جا پر شده از دست فروش های مواد غذایی... که بعضا تاثیر منفی گذاشته بر کسب و کار مغازه داران با مالیات های سنگین و اجاره های گزاف ...... و صحنه بسیار ناخوشنودی بر شهر زیبای ما.... لیکن موافقم با جمع آوری و ساماندهی این اغذیه فروشان سیار.