• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402120804840
  • خبرنگار : 50163

رقابت ۴۰ داوطلب برای تصاحب یک کرسی مجلس از حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه

رقابت ۴۰ داوطلب برای تصاحب یک کرسی مجلس از حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه

ایسنا/زنجان معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ابهر گفت: در حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه ۴۰ نفر برای راهیابی به بهارستان باهم رقابت خواهند کرد.

علی اکبر طاهری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ابلاغ راهبرد انتخابات توسط مقام معظم رهبری، عنوان کرد: این راهبردها شامل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت است.

وی با اشاره به اینکه از زمان به صدا درآمدن زنگ انتخابات توسط وزیر کشور تلاش و اقدامات متولیان و مجریان انتخابات به عنوان کمیته اجرایی در شهرستان ابهر نیز سعی و تلاش برای تحقق این چهار راهبرد است، تصریح کرد: این راهبردها تا روز انتخابات یعنی ۱۱ اسفند ماه نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

این مسئول با توضیح اینکه اقداماتی که در راستای برگزاری انتخابات باشکوه در شهرستان صورت گرفته در ابعاد و مولفه‌های مختلف است، یادآور شد: همه تلاش‌ها بر برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در ابهر استوار است.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ابهر با توضیح اینکه طبق زمان‌بندی ابلاغ شده اقدامات و فرایند انتخابات در ابهر به درستی و در موعد مقرر صورت گرفته است، ادامه داد: بر همین اساس بیش از ۱۱۷۵ نفر اعضای شعبه، کاربر، بازرس، نماینده فرماندار و نیروی خدماتی در سامانه جامع انتخابات ثبت شده است.

طاهری‌زاده با اشاره به اینکه پس از انتخابات هیئت اجرایی ۸ نفر به عنوان معتمد اصلی و چهار نفر به عنوان معتمد علی‌البدل انتخاب شدند، تصریح کرد: در مرحله پیش ثبت‌نام ۱۰۸ داوطلب و در مرحله ثبت‌نام قطعی ۵۸ داوطلب داشتیم.

وی با توضیح اینکه از این تعداد داوطلب برخی انصراف داده و تعدادی نیز انتقال گرفتند، متذکر شد: در بررسی صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی، هیئت نظارت استان و نهایتاً هیئت مرکزی نظارت بر شورای نگهبان این تعداد به ۴۱ یک نفر تقلیل پیدا کرد که در روزهای گذشته نیز یک نفر انصراف داد که با توجه به این موضوع ۴۰ نفر در حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه به رقابت خواهند پرداخت.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ابهر با پرداختن به این موضوع که ۱۰۲ شعبه در شهرستان به عنوان شعبات شهری، روستایی، سیار، ثابت و شعبات مشترک در سامانه ثبت شده است، متذکر شد: دوره‌های آموزشی مختلف نیز برای عوامل انتخابات برگزار شده که این دوره‌ها در صیانت از آرای مردم بسیار مهم است.

طاهری‌زاده با بیان اینک همه زحمات و اقداماتی که صورت می‌گیرد خروجی آن در روز ۱۱ اسفند است که در بحث سلامت انتخابات در این روز خود را نشان خواهد داد، اضافه کرد: قانون‌گذار جرایم انتخاباتی را تعیین و برای مسئولان نیز خطوطی مشخص کرده است که با توجه به همین موضوع همه فعالیت‌های انتخاباتی در شهرستان رصد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha