• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402120805030
  • خبرنگار : 50123

دبیر مجمع نیروهای انقلابی چهارمحال و بختیاری:

احزاب نقش اصلی را در انتخابات ایفا می کنند

احزاب نقش اصلی را در انتخابات ایفا می کنند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دبیر مجمع نیروهای انقلابی چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه فرهنگ اعتماد به احزاب وجود ندارد اما با وجود اینکه احزاب جایگاه خود را پیدا نکرده‌ و قارچ گونه در حال رشد هستند اما باز هم احزاب برای مقدمه‌سازی، زمینه‌سازی و بسترسازی نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

مراد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: احزاب نقش اصلی را در انتخابات ایفا می‌کنند، گرچه باید همین‌گونه باشد، زیرا مردم به دنبال مسائل و مشکلات خود هستند فرهنگ کار انتخاباتی و ایجاد رقابت از قبل مخصوصا در استان‌هایی همچون چهارمحال و بختیاری بین مردم مرسوم نبوده و لذا تنها مجموعه‌هایی که زمینه برگزاری انتخابات و خلأ را می‌توانند پر و تنور انتخابات را داغ کنند احزاب و تشکل‌ها هستند.

این فعال سیاسی افزود:دولتمردان توجیه نیستند و نمی‌دانند چگونه احزاب را مدیریت کنند، یعنی باید قواعدی از سوی دولتمردان برای حزب اختصاص داده شود.

وی تاکید کرد: اگر احزاب جایگاه واقعی خود را پیدا کنند نیاز نیست تبلیغات آنچنانی صورت گیرد، گرچه انتخابات امری تکلیفی و نوعی حق است، تکلیفی که موجب نشود دشمن از آن سوء استفاده کند و همگان در تصمیمات کشور مشارکت داشته باشند، از طرفی حق است به گونه‌ای که از این طریق سرنوشت را خودمان رقم بزنیم.

دبیر مجمع نیروهای انقلابی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: باید گفت فساد تنها  در بحث مالی مطرح نیست، زیرا فساد اخلاقی و مالی ساده‌ترین فساد است و به دلیل اینکه نمود دارد با آن برخورد می‌شود، اما فسادی اداری همچون تبانی و زد و بند قابل کشف، اثبات و برخورد نیست و این نوع فساد  خطرناک است، اگر میان نمایندگان مجلس و دولت توافقات و معاملاتی صورت گیرد، قطعا مردم نسبت به نظام بدبین می‌شوند.

وی گفت: تا زمانی‌که فرهنگ توافق و تبانی برطرف نشود نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند ممکن است به این فساد که فسادی خزنده و غیر محسوس است کشانده شوند.
کاظمی بیان کرد: باید نماینده‌ها دو کار اصلی خود که یکی قانون‌گذاری است را انجام دهند، یعنی قوانین را اصلاح کنند، مثلاً استانی همچون چهارمحال و بختیاری که کماکان محروم مانده باید قانون را برای استان‌های محروم کشور به گونه‌ای تغییر داد تا سرمایه‌گذاران تشویق شوند و در استان‌های محروم کشور سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: به طور مثال از ابتدا نظام بودجه‌ریزی دچار اشکالاتی بوده که لازم است این قانون نیز اصلاح شود، مثلاً بودجه‌ها براساس نیازمندی‌ها اختصاص یابد، گرچه از قدرت چانه‌زنی و لابی‌گری در بودجه استفاده می‌شود که متاسفانه شاهدیم گاهی مجلس مبتلا به این گونه مشکلات می‌شود، می‌توان گفت نماینده‌ها می‌توانند براساس سرانه، جغرافیا و جمعیت بودجه استانی را تعیین کنند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: دیگر وظیفه نماینده بحث نظارت است، در حقیقت می‌توان گفت نماینده به جای دخالت در عزل و نصب‌ها موظف به نظارت است، از طرفی انجام کار اجرایی با نماینده مجلس نیست، بنابراین اگر نمایندگان دو وظیفه محوله را انجام دهند مجلس از آن دسته مجالسی خواهد شد که می‌تواند مشکلات اقتصادی و اشتغال را برطرف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha