• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402120805072
  • خبرنگار : 50046

/گزارش/

من اگر جای نماینده مجلس بودم ...

من اگر جای نماینده مجلس بودم ...

ایسنا/خراسان شمالی دو روز بیشتر به زمان برگزاری انتخابات باقی نمانده و در خراسان شمالی با نزدیک شدن به روزهای پایانی تبلیغات انتخابات دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی، شور و شوق تبلیغاتی در فضای شهری و روستایی استان افزایش یافته است.

هواداران نامزدهای انتخاباتی در خراسان شمالی برای معرفی چهره و برنامه های نامزدهای مورد نظر خود بیشترین تلاش ها را دارند.

ستادهای مرکزی در شهرهای مختلف استان با حضور هواداران رونق فراوانی گرفته است و گاهی رفت و آمدها در این ستادها به دلیل ازدحام جمعیت کمی مشکل است.

تعدادی از هواداران اقدام به نصب پوستر نامزدهای مورد نظر خود بر روی خودروهای خود کرده اند و تعدادی از مغازه داران نیز علاوه بر پوستر و بنر نامزدها را نیز در مغازه خود نصب کرده اند.

بسیاری از مردم نیز به سخنرانی های کاندیداها با دقت فراوانی توجه دارند تا کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند و در واقع آن ها از نماینده ای که وارد مجلس می کنند انتظاراتی دارند که این انتظارات را در قالب سوالی که اگر من نماینده بودم چه کاری انجام می دادم، پاسخ دادند.

حسین سامان یکی از شهروندان خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اگر من یک نماینده بودم سعی می کردم تا بر قوانین تسلط کامل داشته باشم و قوانینی که مزاحم توسعه و پیشرفت هستند آن ها را حذف و یا اصلاح کنم و از سوی دیگر قوانینی که نیاز به تصویب دارد، تلاش می کردم تا آن ها مصوب شوند.

وی گفت: تسلط کامل بر گزارش ها و اطلاعات مرتبط با حوزه انتخابیه و استان از دیگر اقداماتی بود که سعی می کردم انجام دهم.

سامان افزود: تشکیل اتاق فکر و کارگروه های مرتبط با حوزه های مختلف برای بررسی و استحصال راه کارهای لازم جهت پیشرفت و پیشبرد اهداف از دیگر اقداماتی است که انجام می دادم.

گ

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی در ادامه در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: اگر من نماینده مجلس بودم بیشتر به دنبال آن بودم تا قوانینی در مجلس مصوب شود که مرتبط با معیشت مردم باشد مانند قوانینی برای تسهیل در سرمایه گذاری در مناطق مرزی و محروم کشور.

وی ادامه داد: به طور حتم به دنبال طرح هایی می رفتم که به اشتغال زایی مرتبط می شد و بر اجرای آن ها توسط قوه مجریه تاکید می کردم.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر سعی می کردم تا در مجلس قوانینی مصوب و یا اصلاح شود که از آن طریق، سهم استان خود را که یک استان محروم است، بگیرم. به عنوان مثال خراسان شمالی استانی مرزی است اما مرزنشینان آن هنوز سهمیه سوخت مرزی را دریافت نمی کنند این درحالی است که تعداد زیادی از استان های مرزی از این سهمیه بهره مند هستند.

شاهین فر که یک رای اولی است نیز در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه مسئولیت یک نماینده مجلس قانون گذاری است، تصریح کرد: اگر یک نماینده مجلس شورای اسلامی بودم برای ارتقای استان های مرزی که اغلب نیز محروم هستند و از کمبود زیرساخت های مختلف همچون راه روستایی، جاده های مناسب، آب شرب در روستاها و ... رنج می برند، تلاش می کردم.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی یکی از استان های مرزی محروم است اما در برخی از مناطق راه روستایی مناسب وجود ندارد، صنایع کوچک و متوسط برای ایجاد اشتغال جوانان به خوبی شکل نگرفته، با وجود اینکه مزیت اقتصادی خراسان شمالی کشاورزی است اما صنایع تبدیلی و تکمیلی به آن شکل در استان ایجاد نشده است.

وی گفت: از سوی دیگر این استان پتانسیل بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد و همچنین سالانه پذیرای میلیون ها زائر حرم مطهر امام رضا(ع) است اما بخشی از جاده اصلی بجنورد به جنگل دو طرفه بوده و سالانه جان تعدادی از هم وطنان در این مسیر به علت بروز تصادفات گرفته می شود.

گ

یکی دیگر از شهروندان خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، ادامه داد: اگر یک نماینده بودم تلاش خود را برای افزایش درآمد خانوارها انجام می دادم. در حال حاضر درآمد خانوارها با قیمت اجناس به هیچ عنوان برابری ندارد و باید برای این موضوع چاره ای اساسی اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف نمایندگان نظارت بر اجرای قوانین است، تاکید کرد: قوانین مصوب اما گاهی اجرایی نمی شود و اگر نماینده بودم بر این نکته توجه زیادی داشتم.

امیری یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: من اگر نماینده بودم در جهت ارتقای فرهنگ عمومی تلاش می کردم.

وی گفت: همچنین در راستای افزایش اشتغال و کاهش تورم همزمان به وضع قوانین می پرداختم چون بنا به نظر اقتصاد دانان این دو مقوله به هم وابسته اند.

وی اقتصاد و ازدواج را اولویتی مهم برای مجلس دانست و افزود: اگر می‌توانستم به مجلس راه پیدا کنم، در ابتدا تلاش می‌کردم تا با نظارت بیشتر و دقیق‌تر، جلوی افزایش چندباره قیمت‌ها در طول سال را بگیرم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha