• پنجشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403012312034
  • خبرنگار : 50692

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان:

دستگاه‌های اجرایی ۵ درصد از برق مصرفی خود را از انرژی‌های پاک تأمین کنند

دستگاه‌های اجرایی ۵ درصد از برق مصرفی خود را از انرژی‌های پاک تأمین کنند

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳، دستگاه‌های اجرایی موظفند ۵ درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تأمین کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، محمد کریمی امروز ۲۳ فروردین در جمع اصحاب رسانه با اشاره به موضوع ماده «۵» قانون خدمات کشوری، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳، دستگاه‌های اجرایی موظفند پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک (خورشیدی و بادی) تأمین کنند و در مدت چهار سال، آن را تا ۲۰‌درصد (سالانه پنج واحد درصد) افزایش دهند. 

وی با تشریح اهمیت و حساسیت اجرای این طرح، افزود: در راستای اجرای وظایف قانونی وزارت نیرو در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و با هدف اجرای ماده «هشت» مصوبات شورای عالی انرژی کشور، تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده «پنج» قانون خدمات کشوری مکلفند سالانه ۵ درصد مصرف انرژی الکتریکی خود را تا رسیدن به سهم ۲۰‌درصد مصرف سال از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تأمین کنند. 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان بیان کرد: در صورت رعایت نشدن این موضوع، انرژی مازاد مصرفی براساس حداکثر نرخ تابلوی برق سبز بورس انرژی در ماه قبل از صدور صورت‌حساب مشترکان مشمول، در قبض برق این مشترکان محاسبه خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه به‌منظور اجرایی شدن مصوبه فوق، رویه اجرایی تامین حداقل ۲۰‌ درصد برق مصرفی مشترکان مشمول از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک توسط وزیر نیرو ابلاغ شده است، گفت: طبق اعلام وزارت نیرو، بر این اساس تامین تمام یا بخشی از برق مصرفی مشترکان مشمول به یکی از روش‌ها شامل ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک با اخذ مجوزهای لازم برای هریک از ساختمان‌های‌ مشترکان مشمول یا به صورت تجمیعی برای چند ساختمان مشترکان مشمول، خریداری از تابلوی برق سبز، به صورت فیزیکی یا گواهی برق تجدیدپذیر و انعقاد قرارداد دوجانبه با نیروگاه تجدیدپذیر در چارچوب قوانین و مقررات جاری، امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه منابع انرژی پایدار و قابل تجدید باید جایگزین سوخت‌های فسیلی محدود شوند تا تقاضای جامعه را برآورده کنند گفت: کاهش انتشار کربن و در عین حال ایجاد چشم انداز انرژی پایدار با کمک منابع تجدیدپذیر، دنیایی سالم را برای نسل‌های فعلی و آینده تضمین می‌کند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان همچنین با یادآوری ظرفیت‌های تولید انرژی خورشیدی در استان هرمزگان، افزود: استفاده از این منابع، از جمله انرژی خورشیدی و بادی، منجر به انتشار کم یا عدم انتشار گازهای گلخانه ای می شود. با افزایش کارایی و مقرون به صرفه بودن فناوری‌های تجدیدپذیر، گرمایش محیط می‌تواند کند شود. 

کریمی تصریح کرد: مزایای دور شدن از سوخت‌های فسیلی بسیار زیاد است محدود کردن افزایش دما، رویدادهای شدید آب و هوایی و افزایش سطح دریا یکی از مزایای کلیدی است که از تغییر به سمت این فناوری‌های جدید حمایت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha