• شنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403012513242
  • خبرنگار : 50136

استاندار آذربایجان غربی:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی شناسایی شود

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی شناسایی شود

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان شناسایی و مشکلات این بخش احصاء شود.

محمد صادق معتمدیان ۲۵ فروردین ماه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که در استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذاری در استان مورد توجه قرار گیرد، گفت: با وجود ظرفیت‌سازی برای جذب سرمایه‌گذاری در استان، بی‌تدبیری برخی دستگاه‌ها و نبود برنامه مدون و حل نشدن مشکلات بخش سرمایه‌گذاری، بروکراسی طولانی باعث بلاتکلیفی و در نهایت عدم تمایل سرمایه‌گذار می‌شود که باید مرتفع شود. 

وی با بیان اینکه باید فرآیند ارایه خدمات بخش سرمایه‌گذاری در استان تسهیل شود، ادامه داد: اراضی بدون مشکل که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند باید شناسایی و استعلامات لازم انجام شود تا امر سرمایه‌گذاری سرعت یابد که لازمه آن فعال‌ تر شدن مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان است. 

معتمدیان با اشاره به اینکه احیای واحدهای راکد و غیرفعال استان جزو اولویت‌های استان است، گفت: بانک اطلاعاتی جامعی از واحدهای غیرفعال و نیمه فعال استان تدوین شود تا با تکمیل اطلاعات دقیق، با عارضه‌یابی واحدهای مشکل دار، سرمایه‌های منجمد منجر به تولید شود. 

استاندار با بیان اینکه پیشرفت و عقب‌ماندگی استان به پیگیری مسئولان استانی بستگی دارد، گفت: مدیران دستگاه‌ها باید با تعریف پروژه‌های ملی، زمینه جذب اعتبارات ملی به استان را فراهم کنند. 

وی خواستار پیگیری و رفع مشکلات بخش تعاونی مسکن، راه، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد و افزود: طرح جامع شهر ارومیه، طرح‌های تفضیلی بافتهای تاریخی شهرهای استان تعیین تکلیف و به اتمام برسد. 

معتمدیان با اشاره به لزوم تحقق شعار سال افزود: برنامه و راهکار اجرایی برای عملیاتی شدن شعار سال توسط دستگاهها ارائه شود.

وی ادامه داد: برای تحقق شعار سال، باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تشکل‌ها و...استفاده شود تا با تشکیل نشست‌های تخصصی_ کاربردی، نقشه راهی تدوین شود.  

استاندار پایانه‌های مرزی استان را ظرفیتی مهم برای رونق اقتصادی دانست و گفت: موانع پایانه‌های مرزی فعلی باید ساماندهی شود همچنین توسعه و احداث پایانه‌های جدید با جدیت ادامه یابد. 

معتمدیان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های استان توجه به تامین زمین و احداث نهضت ملی مسکن است، گفت: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیز مورد توجه دستگاه‌های مختلف قرار گیرد. 

وی با تاکید بر اینکه مطالبات مردم در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی شناسایی شود، گفت: ضمن رعایت ارزش‌ها و هنجارها، برنامه‌های فاخر فرهنگی در استان تعریف و اجرایی شود. 

معتمدیان افزود: توسعه نباید فقط به بخش عمرانی محدود شود بلکه توسعه باید در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی در استان اتفاق بیافتد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha