• یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012614092
  • خبرنگار : 30147

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریمان خبر داد

سیلاب فروکش کرده و تمامی راه‌های ارتباطی فریمان باز هستند

سیلاب فروکش کرده و تمامی راه‌های ارتباطی فریمان باز هستند
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فریمان گفت: با تلاش نیروهای راهداری این اداره چهار محور شهرستان که براثر سیلاب مسدود شده بود، بازگشایی شدند.

حسین شکری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بارندگی روز گذشته و وقوع سیلاب در مسیل‌های محلی، سبب مسدود شدن راه ارتباطی چند روستای فریمان شد که با تلاش راهداران و فروکش کردن سیلاب بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان باز و تردد در آنها امکان‌پذیر است، بیان کرد: دیروز در پی بالا آمدن آب، مسیر جاده روستاهای حسین‌آباد قلعه سرخ، حاجی‌آباد، سنگ آتش و محور فریمان به مشهد مسدود شده بود.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فریمان با اشاره به اینکه این مسیرها در کمترین زمان ممکن با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شدند، عنوان کرد: پس از فروکش کردن سیلاب تمامی این مسیرها بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه سیلاب نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پل‌های واقع در این مسیر خسارت وارد کرده است، گفت: سیلاب روز گذشته موجب وارد شدن صدمه به ۴ پل شد.

 رییس راهداری شهرستان فریمان گفت: افزایش سطح آب در مسیر فریمان به مشهد در محدوده فاز ۲ شهرک صنعتی کاویان فریمان نیز موجب شد رفت و آمد در این مسیر برای ۴۰ دقیقه با کندی انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۳ سال قبل در محور فریمان به تربت‌جام هم شاهد مسدود شدن راه ارتباطی به دلیل سیلاب بودیم، افزود: چون برخی پل‌ها بر اساس معیار ۴۰ تا ۵۰ ساله ساخته شده‌اند به همین دلیل وقتی در منطقه و محدوده خاصی شاهد وقوع تگرگ و باران سیل آسایی هستیم پل‌ها جوابگو نیستند و سیلاب از سطح جاده عبور می‌کند.

شکری تصریح کرد: به دلیل هزینه‌های بالا صرفه اقتصادی ندارد که برای بارش چند دقیقه تگرگ که هر ۱۰ یا ۱۵ سال در یک نقطه اتفاق می‌افتد ظرفیت آب گذر یک پل را با هزینه بسیار سنگین افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: اگرچه سیلاب شانه خاکی را تخریب می‌کند و ما در ادامه با اقدامات خود آن را اصلاح می‌کنیم اما بازهم این کار به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است تا اینکه پلی با دهنه بزرگتر پیش بینی کنیم که شاید در ۴۰ تا ۵۰ سال بعد سیلی اتفاق بیفتد و راه را مسدود کند.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فریمان با اشاره به اینکه طی 6 سال گذشته فقط در محور فریمان تربت‌جام منطقه برات‌آباد و شهرک صنعتی کاویان تجربه چنین اتفاقی را داشتیم که آب از سطح جاده رد شد.

وی در ادامه تنظیم بستر رودخانه‌ها، ایجاد و کنترل ظرفیت پل‌ها را از جمله مهمترین برنامه‌های امسال اداره راهداری دانست و گفت: تلاش می‌شود از بالادست رودخانه‌ها پل‌هایی که ظرفیت کمی دارند آب کمتری را در مسیر آنها هدایت کنیم، در واقع به ایمن‌سازی پل‌ها بپردازیم. برای این اقدام، تپه‌های خاکی در طول مسیر رودخانه اجرا می‌شود و آب را بر روی پل‌ها تقسیم‌بندی می‌کنیم.

شکری همچنین کمبود نیرو و مستهلک بودن ماشین‌آلات را از مهمترین مشکلات راهداری این شهرستان دانست و گفت: نیروهایی که طی سال‌های گذشته بازنشسته شده‌اند جایگزین نشده و مجبوریم چند ماشین را تحویل یک راننده بدهیم.

وی اظهار کرد: فرسوده بودن ماشین‌آلات و عمر بالای آنها موجب شده در هفته چند روز برای تعمیر، این ماشین‌آلات، غیرقابل استفاده باشند، این وضعیت از یک سو سرعت ما را با کندی مواجه می‌کند و از سوی دیگر با توجه به بالا بودن هزینه‌ها، برای تعمیر ماشین‌آلات با مشکلات جدی مواجه‌ایم.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فریمان در پایان به رانندگان و کاربران جاده‌ای توصیه کرد: حتماً قبل از عزیمت به سفر، از طریق تلفن گویا و سامانه جامع ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان مطلع شوند تا دچار مشکلات احتمالی در طول راه‌ها نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha