• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012816236
  • خبرنگار : 30147

فرماندار رشتخوار:

کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو توجه به ورزش جوانان است

کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو توجه به ورزش جوانان است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار توجه به ورزش جوانان را در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست.

حسین باهوش ۲۸ فروردین در حاشیه افتتاح چند طرح ورزشی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز پروژه زمین چمن مصنوعی روستای فاردق و زمین چمن مصنوعی روستای احمدآباد آستانه افتتاح و برای استفاده جوانان به بهره‌برداری رسید.

وی اعتبار صرف شده برای این دو پروژه را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای ورزش و تفریح سالم جوانان در شهرستان به کار گرفته‌ایم.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه زمین چمن مصنوعی روستای احمدآباد آستانه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری رسید، بیان کرد: این خدمات همه از برکت نظام و انقلاب اسلامی است و آنچه برای ما مهم بوده این است که در دوره مسئولیتی خود بتوانیم برای مردم کار کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از شورای اسلامی، دهیاری، اداره ورزش و جوانان و مردم عزیز، عنوان کرد: روستای احمدآباد از حیث ورزشکاران و مردم خوبی که دارد می‌تواند یک سایت و مجموعه ورزشی در این روستا راه‌اندازی کند.

باهوش با تأکید بر اینکه استفاده از زمین چمن مصنوعی باید مدیریت داشته باشد، افزود: امروزه مردم تشنه کار و خدمت هستند و عرصه خدمتگزاری برای مسئولان فراهم شده است، قطعاً هر چه قدر بتوانیم برای مردم و به خصوص قشر جوان جامعه اسباب و علل ورزش کردن را فراهم آوریم، قطعاً آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه این پروژه به صورت مشارکتی و با واگذاری چمن مصنوعی توسط اداره ورزش و جوانان و احداث زیرساخت آن توسط دهیاری راه‌اندازی شده است، اذعان کرد: اعتبار هزینه شده توسط دهیاری احمدآباد ۵ میلیارد ریال و چمن مصنوعی هم ۵ میلیارد ریال است.

فرماندار رشتخوار همچنین در خصوص پروژه زمین چمن مصنوعی روستای فاردق رشتخوار که با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، گفت: این چمن مصنوعی با ۵ میلیارد ریال اعتبار دهیاری و ۵ میلیارد ریال ارزش چمن که از محل اعتبارات نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بوده، احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شعار سال که بنا به فرموده مقام معظم رهبری «سال جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، باید در این‌گونه طرح‌ها و برنامه‌ها از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم و سعی ما بر این باشد که پروژه‌ها به اتمام برسد.

باهوش همچنین بیان کرد: تمام این خدمات در سطح روستاها از برکت نظام و انقلاب است و باید در حفظ و نگهداری آن‌ها کوشا باشیم. هر چه قدر بتوانیم فضاهای ورزشی را تقویت کنیم و جوانان را در امور ورزشی درگیر و مشارکت دهیم، قطعاً آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات شهرستان

وی در ادامه این گفت و گو از دیدار با مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات شهرستان رشتخوار به خصوص در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) جذب شد.

فرماندار رشتخوار همچنین تصریح کرد: در حوزه اشتغال در کمیته امداد کارهای بسیار خوبی انجام شده است، در جلسات شورای بانک‌ها از مدیران بانک‌های شهرستان خواسته شد که اعتبارات نهادهای حمایتی را تماماً جذب کنند و با وجود مشکلات زیادی که بود تلاش کردیم خدمات شایسته‌ای به مردم عزیز داده شود.

وی با بیان اینکه هدف خدمت‌رسانی به مردم بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها است، تأکید کرد: از مدیرکل محترم کمیته امداد انتظار داریم با توجه به محرومیتی که در این منطقه وجود دارد از محل اعتبارات در اختیار این اداره کل سهمیه اعتباری کمیته امداد شهرستان رشتخوار را ویژه‌تر ببینند.

باهوش همچنین افزود: در بحث اعتبارات اشتغال خرد، اختصاص سبدهای معیشتی و حمایتی، حوزه احداث مسکن مددجویی، کمک به متقاضیان اشتغال غیر تحت پوشش و ... این شهرستان نیازمند نگاه ویژه‌ای است.

فرماندار رشتخوار در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۹۳ درصد سهم تعهد اشتغال این شهرستان محقق شده است، گفت: بدون شک حمایت از سرمایه‌گذار باعث ایجاد و توسعه اشتغال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا آمار تعهدات مربوط به برش شهرستان به ۱۰۰ درصد برسد، تصریح کرد: بانک‌های شهرستان تا جایی که به لحاظ قانونی امکان دارد در راستای تقویت اشتغال در بحث واگذاری تسهیلات به متقاضیان و حمایت از سرمایه‌گذاران نباید سخت‌گیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha