• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403021913732
  • خبرنگار : 50649

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه فارس:

وکلا وظیفه سنگینی در حفظ جایگاه خود و وکالت دارند

وکلا وظیفه سنگینی در حفظ جایگاه خود و وکالت دارند

ایسنا/فارس رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه فارس، وکالت را تلاشی برای احقاق حق و حقیقت دانست و از وکلا خواست اول پرونده را قضاوت کنند.

مهرداد ریاحی امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در مراسم تحلیف و اتیان سوگند کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه فارس، با اشاره به تحلیف ۱۰۷ نفر از وکلا گفت: امروز وکلایی را معرفی می‌کنیم که با تلاش وافر و خستگی‌ناپذیر آموخته‌اند که در هر شرایطی از حق دفاع کنند و در ایفای حقوق جامعه و دادخواهی مظلومان تلاش کنند، وکلایی که آموخته‌اند که مسئولیت سنگینی در حفظ جایگاه خود و وکالت دارند.

وی با یادآوری اینکه هوالوکیل، یکی از اسامی خداوند است، افزود: ذات باری‌تعالی وکیل مطلق است و وکیل را همین نام کافی است که مسئولیت سنگین خود را به درستی احساس کند و در حفظ شان خود و مرکز کوشیده و در علم‌آموزی، تجربه‌اندوزی، اخلاق‌گرایی و حفظ این میراث ماندگار جدیت داشته باشد.

ریاحی با تاکید بر اینکه حرفه وکالت، حرفه‌ای برای احقاق حقوق مظلوم از ظالم است نه حرفه‌ای برای کسب درآمد اظهار کرد: وکالت تلاش برای احقاق حق و حقیقت است، وکیل باید اول پرونده را قضاوت کند، اگر در قضاوت طرف صاحب حق بود تا پای جان از حق دفاع کند و اگر حق با او نبود او را متوجه کند.

وی خطاب به وکلای جوان گفت: در مسیر پر تنش وکالت گام نهادید، پس هرگاه در طول راه گرفتار آسیب‌ها و یا لغزش‌هایی شدید، سوگندنامه‌ خود را به یاد آورده و راه درست و حق را انتخاب کنید.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه فارس افزود: بزرگترین سرمایه یک وکیل اعتماد مردمی است و تعهد به سوگند وکالت موجب حسن شهرت وکیل و ازدیاد برکت الهی خواهد شد.

ریاحی از وکلای چوان خواست تا پاسدار اعتماد مردم باشند و سپس افزود: در متن سوگندنامه نکات مهمی وجود دارد و جز عدالت مفهوم دیگری ندارد، پس همواره آن را به یاد آورده و آن را سرلوحه کاری خود برای گرفتن حقوق مردم قرار دهید.

وی در پایان اظهار کرد: انجام مراسم سوگند وکیل در قبل از ورود به این کسوت نشان سنگینی رسالتی است که بر دوش وکیل دراحقاق حق و اجرای عدالت گذاشته شده است لذا مبادا بر اساس خشم، غرض‌ورزی سخن به ناحقی زده شود و دفاع ناحقی کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha