• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91080201104
  • خبرنگار : 71219

/بررسی هفته‌های فرهنگی؛ ویترین هنر و فرهنگ ایران/

سردبیر اعتماد: تعداد کم گردشگران خارجی نشان‌دهنده‌ی تأثیرگذاری کم هفته‌های فرهنگی است

سردبیر اعتماد: تعداد کم گردشگران خارجی نشان‌دهنده‌ی تأثیرگذاری کم هفته‌های فرهنگی است

سردبیر روزنامه‌ی «اعتماد» معتقد است: در برپایی هفته‌های فرهنگی ایران در کشورهای دیگر نتوانسته‌ایم تأثیرگذار باشیم و نشانه‌ی آن، حضور کم گردشگران خارجی در ایران است.

سردبیر روزنامه‌ی «اعتماد» معتقد است: در برپایی هفته‌های فرهنگی ایران در کشورهای دیگر نتوانسته‌ایم تأثیرگذار باشیم و نشانه‌ی آن، حضور کم گردشگران خارجی در ایران است.

بهروز بهزادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی برگزاری هفته‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور بیان کرد: برگزاری این هفته‌ها خوب است، چون هرچه نشان‌دهنده‌ی ایران باشد، خوب است. تمام کشورها در دنیا تلاش می‌کنند خود را بیشتر از گذشته معرفی کنند و این‌گونه برنامه‌ها در معرفی تاریخ، تمدن و کشور ما می‌توانند موثر باشند.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که باید آن را در نظر گرفت، هزینه‌های این کار است و باید این کار را با هزینه‌ی هرچه کمتر انجام داد؛ ولی به شکلی که بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

بهزادی درباره‌ی میزان تأثیرگذاری این برنامه‌ها در شرایط سیاسی جهان، اظهار کرد: هفته‌های فرهنگی قطعا برای ایران تأثیرگذار خواهند بود، زیرا به هر حال، علیه ایران تبلیغات وجود دارد. مردم دنیا هم اسیر تبلیغات هستند و ایران با برپایی هفته‌های فرهنگی روی برخی مردم می‌تواند اثر بگذارد، البته در سال‌های گذاشته در این زمینه تأثیرگذار نبودیم، نشانه‌ی آن هم این است که بسیاری از کشورها بیشترین بودجه‌ی خود را از محل جهانگردی و مسافران خارجی تأمین می‌کنند، ولی ما هنوز نتوانسته‌ایم این کار را بکنیم.

او گفت: ما تا کنون حتا جاذبه‌های کشور خود را نتوانسته‌ایم به دنیا معرفی کنیم. در حالی که درآمد گردشگری در خیلی از کشورها از نفت بیشتر است، ولی ما در این بخش موفق نبوده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که ایران در هفته‌های فرهنگی خود، بیشتر فیلم و آثار هنری را نشان می‌دهد، افزود: در این بخش، مردم دنیا بیشتر به‌دنبال آثاری هستند که با ذائقه و سلیقه‌ی آن‌ها هماهنگ باشد. ما تمدن کهنی داریم که می‌تواند با سلیقه‌ی مردم دنیا هماهنگ باشد، مانند منشور کوروش که افراد زیادی آن را دیده‌اند و همین اثر توانسته است ایران را به دنیا معرفی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha