• سه‌شنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 92052212102

مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب:

«تعدد جشنواره‌ها به رشد و ارتقای کیفی هنرهای تجسمی کمک می‌کند»

«تعدد جشنواره‌ها به رشد و ارتقای کیفی هنرهای تجسمی کمک می‌کند»

مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس گفت: تحقق ارتقای کیفی جشنواره‌های مناسبتی هنرهای تجسمی در گرو دغدغه‌مند بودن کادر اجرایی این جشنواره‌هاست.

مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس گفت: تحقق ارتقای کیفی جشنواره‌های مناسبتی هنرهای تجسمی در گرو دغدغه‌مند بودن کادر اجرایی این جشنواره‌هاست.

محمد حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره‌ی برگزاری جشنواره‌های مناسبتی تجسمی گفت: تعدد این جشنواره‌ها به رشد و ارتقای کیفی هنرهای تجسمی کمک می‌کند،‌ به شرطی که افرادی در این حوزه فعالیت کنند که دغدغه‌ی این رشد را داشته باشند. در این صورت است که دعوت از هنرمندان و تعامل با آنها به خوبی صورت می‌گیرد و شاهد رونق این حوزه خواهیم بود.

او افزود: انتخاب موضوعات به روز در این جشنواره‌ها می‌تواند باعث استقبال و رغبت جوانان هنرمند برای شرکت در آن‌ها شود و معرفی این هنرمندان به جامعه‌ی هنری‌، بی‌شک در رشد هنرهای تجسمی در کشور موثر خواهد بود.

حبیبی همچنین به برگزاری جشنواره‌های هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس اولین جشنواره‌ی مقاومت را در سال 85 با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و ارزش‌های آن به صورت کشوری برگزار کرد. دوره‌ی دوم آن نیز در سال 90 به صورت بین‌المللی در هشت رشته اجرا شد.

او ادامه داد: دوره‌ی سوم این جشنواره آذرماه امسال برگزار خواهد شد. شورای سیاست گذاری با هدف بسط تعامل با هنرمندان و توسعه‌ی هنر مقاومت‌، چهار رشته‌ی دیگر از جمله تصویرسازی‌، نگارگری و نقاشی‌خط را به هشت رشته‌ی دور دوم اضافه کرد و در دوره‌ِ سوم شاهد رقابت هنرمندان در 12 رشته از هنرهای تجسمی خواهیم بود.

حبیبی درباره‌ی سطح کیفی این جشنواره نسبت به جشنواره‌های مشابه دیگر نیز تصریح کرد: به جرات می‌توانم بگویم که جشنواره هنرهای تسجمی انقلاب و دفاع مقدس با توجه به مناسبتی بودنش از نظر معنایی و مفهومی و کیفیت آثار در سطح قابل قبولی قرار دارد. اگر مقایسه‌ای بین این جشنواره و جشنواره هنرهای تجسمی فجر داشته باشیم‌، می‌بینیم که از نظر کیفی بسیار بالاتر از آن قرار دارد.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در ادامه به حضور هنرمندان جوان در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در دوره‌های قبلی جشنواره هنرهای تجسمی انقلاب شاهد استقبال قشر جوان بودیم و بیشترین آثار رسیده از طرف جوانان و دانشجویان بود. در ورک شا‌پ‌هایی که در دوره‌های قبلی و در 11 استان کشور برگزار کردیم حضور پررنگ دانشجویان قابل توجه بود.

حبیبی در پایان خاطر نشان کرد: در دوره‌های قبلی بیشترین استقبال از رشته‌های نقاشی، پوستر، کاریکاتور و عکس بود. در این دوره نیز امیدواریم که شاهد رشد کیفی آثار نسبت به دوره‌های قبلی و استقبال از همه‌ی رشته‌های مورد نظر باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha