• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95030905293
  • منبع : مطبوعات

اخباری مرتبط با برگزاری نمایشگاه قرآن کریم

اخباری مرتبط با برگزاری نمایشگاه قرآن کریم

از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌های دولتی و موسسات مردم نهاد برای اجرا در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم استقبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، عباس نظری‌راد رئیس کمیته روابط عمومی، تبلیغات و تشریفات بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در نشست تخصصی سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های دولتی، گفت: همه سازمان ها، نهادها و دستگاه های دولتی و موسسات و نهاد های مردمی در طول سال فعالیت های مختلف قرآنی را در نهادهای داخلی خود انجام می دهند که برآیند این فعالیت های در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه می شود.

وی درباره اهداف برگزاری نشست تخصصی سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌ های دولتی قبل از شروع برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: یکی از بخش‌هایی که هرسال در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مورد استقبال عموم مردم واقع می شود بخش سازمان ها، نهادها و دستگاه‌های دولتی و موسسات مردم نهاد است به همین منظور جلسات متعدد هماهنگی با سازمان ها و نهادهای مختلف قبل از شروع نمایشگاه قرآن برگزار کردیم. هدف از برگزاری نشست های تخصصی و جلسات هماهنگی با نهادها و سازمان ها و دستگاه های دولتی بررسی چگونگی شرکت نهادها و دستگاه های مختلف و استفاده از طرح‌ها و ایده های جدید برای اجرا در نمایشگاه قرآن است امیدواریم بتوانیم فعالیت های این بخش را نسبت به سالهای گذشته پویا و پر محتواتر برگزارکنیم.

نظری راد در ادامه گفت: ما تاکنون چهار نشست تخصصی با حضور نمایندگانی از سازمان ها و نهادها و دستگاه های دولتی و موسسات مردمی برگزار کردیم و از همه این نهادها برای حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دعوت به عمل آوردیم که ١٠ نهاد، سازمان و دستگاه دولتی، طرح ها و برنامه های خلاقانه خود را مطرح کردند که پس از ارایه و تصویب در شورای برنامه ریزی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بنا بر سنت هر سال برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان، بسیاری از سازمان ها و دستگاه های دولتی و موسسات مردم نهاد در دقایق آخرین روز هماهنگی برای حضور در نمایشگاه قرآن اعلام آمادگی برای ارایه طرح و درخواست فضای مناسب می کنند ما بدنبال این هستیم بتوانیم این امر را قانون مند و منسجم تر انجام دهیم زیرا طراحی فضا و جانمایی و گنجاندن فعالیت ها در برنامه های کار نمایشگاه قرآن باید براساس جدول زمان بندی شده انجام شود لذا ما بیشتر بر ارایه ایده‌ها و طرح های جدید سازمان‌ها و نهادها و دستگاه های دولتی برای بهره گیری هرچه بیشتر بازدید کنندگان نمایشگاه بین المللی قران کریم تاکید بیشتری داریم.

محافل قرآنی شبانه و ختم روزانه یک جزء قرآن کریم از برنامه‌های نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خواهد بود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ملانوری مدیر کمیته محافل، مراسم و نشست های بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بر عدم موازی کاری در برنامه های ماه مبارک رمضان مابین مصلی بزرگ امام خمینی(ره) و نمایشگاه قرآن تاکید کرد.

وی افزود: کمیته محافل، مراسم و نشست‌ها دارای ٤ بخش؛ نشست های علمی و تخصصی، محافل فرهنگی و مراسم قرآنی، رونمایی و سرای اهل قلم است.

ملانوری اظهار کرد: نشست های علمی و تخصصی با دو رویکرد « به سوی فهم قرآن» و « اقتصاد مقاومتی» به عنوان شعار نمایشگاه قرآن و شعار سال ٩٥، برگزار خواهد شد.

مدیر کمیته محافل، مراسم و نشست‌ها افزود: ٥٠ برنامه در بخش محافل فرهنگی و قرآنی در تعامل با کمیته های دیگر نمایشگاه قرآن، موسسات قرآن و عترت و دانشگاهیان و حوزویان و دستگاه های دیگر برگزار می شود.

وی افزود: ٢٤ رونمایی به مناسبت بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، از آثار طراز اول علمی - پژوهشی انجام می‌شود.

میرشفیعی مدیر فناوری اطلاعات نمایشگاه قرآن شد

طی حکمی از سوی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید امین میرشفیعی به عنوان مدیر فناوری اطلاعات نمایشگاه قرآن منصوب شد.

بر اساس گزارش ستاد خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، طی حکمی از سوی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید امین میرشفیعی با توجه به سوابق، تجارب و توانمندی و اهمیت برگزاری مطلوب بزرگترین رویداد قرآنی کشور، با حفظ سمت به عنوان مدیر فناوری اطلاعات بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم منصوب شده است.

فضای بخش کودک در نمایشگاه قرآن امسال چندین برابر سال‌های قبل است

مدیر کمیته کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی قرآن ضمن بیان جزئیاتی از این بخش در نمایشگاه، گفت: امسال شاهد تغییرات اساسی و کلی در این بخش به نسبت سال‌های قبل خواهیم بود.

جلیل صادقی‌زاده در مورد فعالیت‌های صورت گرفته در این کمیته، گفت: برنامه‌های بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن امسال با توجه به شعار نمایشگاه قرآن که «به سوی فهم قرآن» است، طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در این زمینه هم گروه‌های موسسات قرآنی که بیشتر در زمینه کودک و نوجوان فعالیت دارند نیز دعوت شده‌اند تا با آنها همکاری داشته باشیم و از وجود آنها که تجربه کافی دارند، استفاده ببریم.

مدیر کمیته کودک و نوجوان بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن بیان کرد: باید برنامه‌هایی برای کودکان تدارک دیده شود که هم شاد باشد و هم اینکه سرگرم کنندگی را نیز به دنبال داشته باشد و در کنار آنها به انتقال مفاهیم مورد نظر نیز کمک کنیم.

صادقی‌زاده با تاکید بر اینکه در نمایشگاه بیست و چهارم برنامه‌های خوبی برای بخش کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است، گفت: این برنامه‌ها شامل، جنگ شادی، بازی‌های فکری و ... برای هر دو بخش کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جزئیات بیشتر این بخش در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: امسال بخشی را به کودکان اختصاص خواهیم داد که حداقل ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ متر خواهد بود که البته احتمال بیشتر شدن این فضا نیز با توجه به امکانات و فضای نمایشگاه افزایش نیز خواهد یافت.

مدیر کمیته کودک و نوجوان بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن عنوان کرد: آنچه که مسلم است این است که فضای بخش کودک و نوجوان در دوره بیست و چهارم بسیار بیشتر از سال گذشته خواهد بود و این افزایش وسعت حتی تا چندین برابر سال گذشته نیز خواهد بود.

صادقی‌زاده همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد تغییرات احتمالی در این بخش به نسبت سال‌های گذشته، گفت: امسال بخشی را برای کارهای نمایشگاهی همچون تصویرگری و قصص قرآنی در نظر خواهیم گرفت. سال گذشته جای این بخش در نمایشگاه قرآن خالی بود که امیدواریم امسال بتوانیم این بخش را به نمایشگاه اضافه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اکثر جزئیات حداکثر تا هفته آینده مشخص خواهد شد، خاطرنشان کرد: رویکرد این است که به نسبت سال‌های قبل شاهد تغییرات کلی و اساسی باشیم، کلاً روش‌ها و برنامه‌ها نسبت به سال گذشته تغییر اساسی یافته است.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha