• چهارشنبه / ۱ دی ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95100100528
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

افزایش 8000 متر مربعی فضای فرهنگی در استان ایلام در دولت یازدهم

افزایش 8000 متر مربعی فضای فرهنگی در استان ایلام در دولت یازدهم

ایسنا/ایلام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: در دولت یازدهم 8000 متر مربع فضای فرهنگی به سرانه فضاهای فرهنگی استان ایلام افزوده‌ شده است.

به گزارش ایسنا، «علی ‌محمدنیاکان»، در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاندار ایلام، اظهار کرد: یکی از نیازهای حوزه فرهنگ در استان ایلام توجه به زیرساخت‌های فرهنگی در سطح شهرستان‌های این استان است.

وی با بیان این‌که ساخت زیرساخت‌های فرهنگی نیازمند به حمایت‌های ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: سال گذشته فعالیت‌های مختلفی در حوزه فرهنگ و هنری در استان ایلام برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: پارسال نمایشگاه بزرگ کتاب ایلام پس از ۴ سال وقفه در ایلام برگزار شد که یکی از نیازهای ضروری در سطح استان ایلام، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب است که حلقه وصل حوزه فرهنگ و هنر است که در سال‌جاری نیز این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

محمدنیاکان با اشاره به برگزاری فعالیت‌های قرآنی مختلف در سطح استان ایلام، خاطرنشان کرد:هفته قرآن و عترت در سال گذشته با استقبال بی‌نظیر مردم و علاقه‌مندان قرآن و عترت برگزار شد که در سال‌جاری نیز این هفته با شکوه خاصی در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا در استان به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: این مراسم در ایام اربعین حسینی با حضور شاعران برتر کشوری هم‌چنین از عراق در مرکز استان برگزار شد که مورد توجه علاقه‌مندان و دوستداران به اهل‌بیت(ع) قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برگزاری جشنواره فرامرزی مطبوعات استان ایلام را یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فرهنگی و هنری در استان برشمرد و اظهار کرد: جشنواره با حضور استان‌های غرب کشور اصحاب رسانه در جدار مرزی استان ایلام با کشور عراق برگزار شد.

وی با بیان این‌که یکی از نیازمندی‌های هنرمندان ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی برای حضور پررنگ‌تر این قشر است، گفت: به ‌طور قطع افزایش زیرساخت‌های فرهنگی، موجب رضایت هنرمندان در سطح استان خواهد شد و با حمایت استاندار ایلام تلاش می‌شود که با نگاه به اسناد فرادستی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این خواسته مشروع هنرمندان در نقاط مختلف استان فراهم شود.

محمدنیاکان با بیان این‌که تعامل خوبی با فرمانداران و ائمه محترم جمعه شهرستان‌های مختلف وجود دارد، افزود: چند سال اخیر یکی از طلایی‌ترین دوران عمر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که توجه ویژه‌ای به بحث زیرساخت‌های فرهنگی در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم ۸ هزار متر فضای فرهنگی به سرانه فضاهای فرهنگی استان ایلام افزوده‌ شده است، گفت: تلاش می‌شود که با همکاری مسئولان فرهنگی و اجرایی استان به ‌ویژه استاندار ایلام، زمین لازم برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در نقاط مختلف استان و ساخت مجتمع‌های فرهنگی و هنری در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

محمدنیاکان با بیان این‌که ۱۳ هزار و 500 مترمربع زمین در نقاط مختلف استان برای ساخت زیرساخت‌های فرهنگی مدنظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که کتابخانه مرکزی شهر ایلام نیز تا پایان سال با عنایت‌های ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha