• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96042816853
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خبر داد

شناسنامه‌دار شدن 9 موکب اربعین حسینی همدان

شناسنامه‌دار شدن 9 موکب اربعین حسینی همدان

ایسنا/همدان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان از شناسنامه‌دار شدن 9 موکب اربعین حسینی همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی بادامی چهارشنبه 28 تیر در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه 9 موکب رسمی از ظرفیت 2 هزار تا 10 هزار نفر در بحث اسکان و غذای زوار پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: 9 موکب اربعین حسینی استان با اعتبار سال 96 برای آنها شناسنامه صادر شده است.

وی از شناسنامه‌دار شدن اجباری موکب‌ها خبر داد و افزود: اسامی 9 موکب تأیید شده به کمیته تهران معرفی و در آنجا با شناسنامه‌دار شدن آنها موافقت شد که موکب‌های زیارت عاشورا، امام رضا(ع)، علی‌اکبر، شهدای حادثه منا، شهدای رزن، شیخ محمد بهاری، سردار همدانی، حضرت زهرا(ع) و سیدالشهدا به عنوان 9 موکب استان شناسنامه‌دار شده‌اند.

بادامی با بیان اینکه این موکب‌ها در هر روز 30 هزار نفر را تغذیه و 25 هزار نفر را در کربلا اسکان می‌دهند، عنوان کرد: بر اساس تعهدات قرار بود موکب‌های استان 20 هزار نفر را اسکان و پذیرایی کنند و این خدمات‌دهی از پنجم صفر تا 25 صفر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اربعین و پیشتاز بودن همدان برای آمادگی برای اربعین خاطرنشان کرد: نخستین استانی که موکب‌های خود را برای اربعین اعلام کرد، همدان بود.

وی از عبور مردمان 6 استان همدان، آذربایجان‌غربی و شرقی، کرمانشاه، کردستان و لرستان به صورت انحصاری از مرز خسروی خبر داد و گفت: همچنین اخذ ویزا در 6 کنسولگری در صورت موافقت عراق انجام می‌شود.

بادامی در بخش دیگری با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان سازمانی مردم‌نهاد نزدیک به یک دهه مشغول به‌کار است، افزود: پس از سقوط رژیم صدام، نظام جمهوری به فکر سامان دادن حرم‌های ائمه‌اطهار(ع) افتاد و با توجه به هم مرز بودن و مسائل امنیتی ایران بهتر از سایر کشورهای مسلمان در این زمینه می‌توانست اقدام کند بنابراین در 4 شهر شیعه‌نشین با توجه به  منویات مقام معظم رهبری شروع به‌کار کرد.

وی با اشاره به وجود این ستاد در سراسر کشور اعلام کرد: این ستاد با پشتوانه مادی و معنوی مردم هم‌اکنون در 31 استان کشور فعالیت می‌کند.

بادامی اهداف ستاد بازسازی عتبات عالیات را برشمرد و اظهار کرد: تبیین موضوع رسالت نظام جمهوری اسلامی در عتبات عالیات که از شعائر اسلامی ماست و توسعه حرم‌های ائمه حول سه محور انجام موارد اضطرای و ضربتی، کارهای میان‌مدت و بازسازی از جمله سنگ فرش کردن، اهدای سیستم گرمایشی و سرمایشی و توسعه حرم‌ها از اهداف این ستاد به شمار می‌رود.

وی از طرح اعزام نیروهای فنی متبرع خبر داد و گفت: مردان با هر تخصصی به صورت افتخاری به مدت 30 روز به عراق اعزام می‌شود و خدماتی را به صورت دو شیفت ارائه می‌دهد.

وی افزود: در طول عمر 10 ساله ستاد عتبات در استان همدان یک هزار و 700 نفر به صورت تبرعی به عتبات رفته‌اند که 200 نفر از این تعداد در سال 95 انجام شده و امسال هم 55 نفر تقاضا داده‌اند که امید است افزایش یابد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان به اهدای خشت‌های طلا برای گنبد حرم امام صادق(ع) اشاره و عنوان کرد: در استان همدان در مدت 5 سال نزدیک به پنج میلیارد و 500 میلیون تومان و 15 کیلو طلا و وجوهات، نذورات و هدایای مردمی به این ستاد داده شده است.

وی از کم بودن وجوهات مردمی گله کرد و گفت: با توجه به جمعیت یک میلیون و 750 هزار نفری استان همدان هر کس می‌تواند نفری هزار تومان کمک کند و باید بین 800 میلیون تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت متوسط نذورات جمع‌آوری کرد اما متاسفانه کم کاری وجود دارد البته سال گذشته تعهد کردیم یک میلیارد و 300 میلیون جمع‌آوری کنیم که خوشبختانه توانستیم.

بادامی با اشاره به طرح سندهای افتخار خاطرنشان کرد: جریان سندهای افتخار به این صورت است که هر کس با هر مبلغی بخشی از یک صحن را خریداری کرده و آن صحن نام او را می‌گیرد.

وی اعلام کرد: احداث صحن عقیله بنی‌هاشم در سال 94 در زمینی به مساحت 160 هزار مترمربع و در 4 طبقه کلید خورد که استان همدان یک میلیارد تومان برای احداث این صحن اختصاص داده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha