• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96051509064
  • منبع : نمایندگی مرکزی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

فعالیت‌های دانش بنیان جهاددانشگاهی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را محقق می‌کند

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت‌های دانش‌بنیان مجموعه جهاددانشگاهی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را محقق می‌کند.

علی‌اکبر کریمی در آستانه فرا رسیدن 16 مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر اینکه شاکله اصلی اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های علمی دانش‌بنیان است، تصریح کرد: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به منظور برطرف کردن نیازهای کشور و مقابله با فشارهای بیرونی و تحریم‌هایی که دشمنان بر این کشور تحمیل کردند نیازمند فعالیت شرکت‌های دانش بنیان هستیم که در مجموعه جهاددانشگاهی نمود خاصی دارد.

وی بیان کرد: نهاد علمی جهاددانشگاهی در راستای عملیاتی کردن سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی خدمات مفید و موثرتری می‌تواند ارائه دهد و با اتکا به ظرفیت‌های پژوهشی و علمی از ظرفیت بالایی در این خصوص برخوردار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توانمندی علمی جهاددانشگاهی در تولید و توسعه محصولات دانش بنیان، این نهاد علمی و پژوهشی کشور را که از تجربه موفقی در حوزه فناوری برخوردار است به یک نهاد با ظرفیت ایجاد اشتغال پایدار و موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی مبدل کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی است که از برخاسته از متن انقلاب است، گفت: این نهاد علمی همچنین برخاسته از متن جامعه و مجموعه دانشگاهی است و نخبگان، دانشجویان و دانشگاهیان در این مجموعه برای اعتلای بیشتر کشور و انقلاب در حوزه‌های گوناگون فعالیت دارند و خدمات موثری را به کشور و مردم ارائه کرده اند.

کریمی با اشاره به نقش موثر جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و ... در کشور اظهار کرد: این نهاد انقلابی با خدمات متنوع و گسترده و متناسب با ظرفیت‌های هر نقطه از کشور در حوزه صنعتی، بهداشتی یا درمانی، علوم زیستی و ... خدمات شاخصی را ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادین و رویان انقلاب بزرگی را در فعالیت علمی کشور رقم زده و حرکت جهشی در عرصه‌های مختلف صنعتی بویژه در صنعت نفت و گاز داشته است.

این نماینده مردم در خانه ملت ادامه داد: قطعا بخش عمده‌ای از فعالیت های جهاددانشگاهی در دسترس اطلاعات عموم نیست و تنها اهل فن از قابلیت‌ها و تلاش‌های انجام شده و در حال انجام جهاددانشگاهی مطلع هستند.

وی ایجاد مراکز آموزش عالی با یک شاکله و برنامه‌ریزی خاص در مجموعه جهاددانشگاهی را بخش دیگری از فعالیت‌های این نهاد انقلابی دانست و افزود: ایجاد دانشگاه در مرکز کشور و مراکز علمی و کاربردی در سراسر کشور توسط جهاددانشگاهی نقش عمده‌ای در ارتقای شاخص‌های علمی جامعه داشته است.

کریمی با اشاره به نقش موثر جهاددانشگاهی استان مرکزی و فعالیت‌های مطلوب این نهاد در این استان استراتژیک کشور گفت: این نهاد در استان مرکزی با فعالیت در عرصه‌های گوناگون بویژه در حوزه ناباروری توانسته است این استان را به عنوان ارائه دهنده خدمات در این حوزه در غرب کشور معرفی کند و ظرفیت ایجاد شده توسط جهاددانشگاهی استان مرکزی نه تنها ارائه دهنده خدمات به مردم استان مرکزی است بلکه مراجعات متعددی از سایر استان‌های کشور به این استان را نظاره‌گر هستیم.

وی افزود: نمایندگان استان مرکزی با تقدیر از فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان حمایت خود را از حرکت پرشتاب علمی و پژوهشی این نهاد انقلابی اعلام می کنند و امیدواریم روز به روز بر توفیقات این مجموعه افزوده شده و مردم استان از خدمات بیشتر جهاددانشگاهی در عرصه‌های گوناگون بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha