به گزارش ایسنا، «منوچهر حبیبی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با توجه به تصمیمات ستاد سرمایهگذاری استان قرار شد هرکدام از موضوعات کلان استان به یکی از دستگاهها و نهادها سپرده شود تا امور مربوط به آن بهطور جداگانه و به شکل انحصاری از طریق همان دستگاه پیگیری و تصمیمگیری شود.
وی افزود: بر این اساس موضوع راهاندازی بندر خشک در قزوین نیز به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان واگذارشده تا بتوانیم هرچه سریعتر نسبت به دریافت مجوز آن اقدام کنیم.
معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: قزوین بهعلل مختلف در راهاندازی بندرخشک دارای مزیت است بهگونهای که بهغیر از حمل بار، افق تجارت بینالمللی و رونق فضای کسبوکار داخلی در استان قزوین و استانهای همجوار باز است.
حبیبی خاطرنشان کرد: در قانون برنامه توسعه پنجساله فقط برای راهاندازی 2 بندر خشک مجوز دادهشده که یکی از آنها یزد است و به دنبال آن هستیم قزوین بهعنوان استان دوم این بندر را ایجاد کند.
وی بابیان اینکه جانمایی این بندر در سند آمایش انجام و سهنقطه در استان برای آن پیشبینیشده است، گفت: بندر خشک گرچه موضوعی پدافندی و بارانداز ملی است اما بهخودیخود نمیتواند اثرگذار باشد و حتماً باید به یک بندر ساحلی متصل باشد که در این راستا با مسئولان بندر انزلی جلساتی داشتهایم و رایزنیها برای اتصال به بندر انزلی صورت گرفته است.
حبیبی یادآور شد: در تمام دنیا بنادر خشکروی مسیرهای ریلی قرار دارند ازاینرو احداث راهآهن «قزوین - رشت - آستارا» و راهآهن «قم - قزوین» سامانه حمل و نقل پیشرفتهای ایجاد و به تسریع در ساخت بندر خشک، توسعه اقتصاد و اشتغال در استان کمک خواهد کرد.
انتهای پیام


نظرات