• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96061206827
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال محیط زیست مدارس طبیعت:

مدارس طبیعت، گفتمان جدیدی که راه زیادی در پیش دارد

مدارس طبیعت، گفتمان جدیدی که راه زیادی در پیش دارد

ایسنا/اصفهان یک فعال محیط زیست مدارس طبیعت را در ایران یک درخت نوپا و گفتمان جدید دانست که هنوز راه نرفته زیادی در پیش دارد و گفت: مدرسه طبیعت در دنیا قدمت 80 ساله دارد در حالیکه در ایران حدود سه سال است که فعالیت می‌کند و به شدت یک درخت نوپا است که راه نرفته بسیاری دارد.

پوریا قلیچ خانی که چهاردهمین نمایشگاه ملی عکس "مدرسه طبیعت" را امروز (یکشنبه) در گالری نقش خانه اصفهان افتتاح  کرد، در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا،  اظهار کرد: مسئولان نباید محیط زیست را سد راه توسعه در آینده بدانند برای این فرهنگسازی باید از ریشه یعنی دوران کودکی کار کنیم، مدرسه طبیعت این بستر را مهیا کرده که بتوانیم بسیاری از مفاهیم محیط زیست را در کودکان نهادینه کنیم.

وی افزود: مدرسه طبیعت برای من بسیار جذاب بود و به همین دلیل با عکاسی و ثبت فعالیت بچه‌ها در این مدرسه سعی کردم مردم را با رویکرد مدرسه آشنا و لزوم طبیعت در زندگی کودکان را یادآوری کنم.

وی ادامه داد: ما اکثر این فعالیت‌ها را در کودکی انجام می‌دادیم مانند گل بازی، لمس طبیعت و.. و اکنون با ورود به دنیای مدرن و زندگی شهری و آپارتمان نشینی، بچه‌ها از این فعالیت‌ها محروم هستند و آشنایی آنها با طبیعت در حد تلویزیون و اینترنت است.

قلیچ خانی افزود: نمایشگاه ملی عکس مدرسه طبیعت از شهریور سال 95 با همکاری دفتر مشارکتها مردمی سازمان حفاظت محیط زیست آغاز به کار کرده و 13 استان را پوشش داده است و امروز در اصفهان به عنوان چهاردهمین استان افتتاح شد.

وی در خصوص کیفیت مدارس طبیعت در ایران خاطر نشان کرد: قطعا مدارس طبیعت ضعف‌های زیادی را در کنار مزیت‌هایش دارد اما هر کاری در ابتدا آنقدر باید آزمون و خطا شود و زمین بخورد، تا راه اصلی خودش را پیدا کند ولی تا به اینجا مدرسه طبیعت خوب پیش رفته، اما هنوز راه نرفته دارد.

این فعال محیط زیست و عکاس نمایشگاه گفت: در مدارس طبیعت معلم یا مربی نداریم، تسهیلگرانی داریم که در مشهد دوره می‌بینند و به طور تخصصی در مدارس طبیعت کار می‌کنند و جالب است بدانید استان اصفهان بیشترین تسهیل گر مدارس طبیعت را در ایران دارد و بیشترین تعداد مدارس طبیعت را در بین استانهای دیگر داراست. 

وی ادامه داد: در اصفهان پنج مدرسه طبیعت داریم که خوشبختانه خیلی خوب کار می‌کنند چون علاقمند و افراد متخصص زیاد دارد.

به گزارش ایسنا، چهاردهمین نمایشگاه ملی عکس در مدرسه طبیعت از امروز یکشنبه -12 شهریور- در محل گالری نقش خانه واقع در مجتمع فرهنگی سوره آغاز به کار کرد و تا 14 شهریور برای بازدید عموم مردم و علاقه مندان آماده فعالیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha