• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96062111807
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

سینمای پیر کرمانشاه در سکوت جان می‌دهد

سینمای پیر کرمانشاه در سکوت جان می‌دهد

ایسنا/کرمانشاه رییس حوزه هنری استان کرمانشاه نسبت به ریزش ساختمان سینما "پیروزی" هشدار داد و از مسئولین ارشد استان خواست اعتبار ویژه‌ای برای ساخت این سینما لحاظ کنند.

عباس سروری به مناسبت روز سینما در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه مسئله سینما پیروزی به دغدغه‌ای بزرگ برای شهر کرمانشاه تبدیل شده، گفت: متاسفانه مسئولین استان نمی‌خواهند زیر بار مسئولیت این سینما بروند.

وی افزود: این سینما متعلق به شهر و فرهنگ و هنر آن است و زمان استاندار وقت(دادوش هاشمی) بحث ساماندهی وضعیت این سینما داشت به نتیجه می رسید که متاسفانه با تغییر مدیریتی این موضوع نیز منتفی شد.

سروری با اشاره به وضعیت اسفبار و خطرناک این سینما، گفت: سینما پیروزی پیرترین سینمای شهر کرمانشاه است و ساخت این سینما به حدود سال 1342 برمی گردد و هم اکنون با گذشت بیش از 58 سال از ساختمان این سینما به شدت فرسوده شده و ترک‌های عظیمی برداشته و هر آن احتمال ریزش آن وجود دارد.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه سینما پیروزی بزرگترین سینمای شهر کرمانشاه نیز هست، گفت: بازسازی این سینما حدود 12 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

وی افزود: برای مشارکت بخش خصوصی در زمینه ساخت و بازسازی سینما اقدامات بسیاری صورت گرفت، اما تاکنون هیچ کس پای کار نیامده است.

سروری با بیان اینکه سینما پیروزی نماد فرهنگ این شهر است، گفت: استان باید برای ساخت و بازسازی این سینما وارد کار شود و همانطور که سینما آزادی با اعتبارات استانی ساخته شد، این سینما نیز باتوجه به نیاز شهر باید با اعتبارات استانی ساخته شود.

وی افزود: این سینما بخشی از فرهنگ و هویت و نیاز شهر است و استاندار می تواند بخشی از اعتبارات را برای ساخت آن اختصاص دهد.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه تاکید کرد: سینما یکی از شاخص‌های فرهنگی هر شهر و استانی است و اگر برای فرهنگ ارزش قائلیم باید برای سینما هزینه کنیم.

وی به جمعیت یک میلیونی شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: با توجه به این جمعیت حدود 10 سینمای دیگر علاوه بر سینماهای موجود نیاز است و می توان از ظرفیت سینما پیروزی استفاده کرد و با بازسازی آن بخشی از نیاز شهر را مرتفع کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha