• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96081710244
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نماینده هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان:

آب بارندگی ها و تونل اول کوهرنگ به کجا می رود؟

آب بارندگی ها و تونل اول کوهرنگ به کجا می رود؟

ایسنا/اصفهان نماینده هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: با وجود بارندگی نرمال در سرچشمه ها اما متاسفانه معلوم نیست آب این بارندگی ها و تونل اول کوهرنگ که حق کشاورزان است به کجا می رود؟

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید عبدالحسین میرمیران در دیدار مسئولان آب استان و کشور در جمع کشاورزان ورزنه، اظهار کرد: زاینده رود چند سالی است که به این روز گرفتار شده است، رفع گرفتاری زاینده رود بخشی، استانی و منطقه ای نیست، بلکه ملی است و متاسفانه مدتی است موضوع زاینده رود به سمت خارج از مسائل فنی و مالی می رود و درگیر مسائل نامربوط می شود که این مورد پذیرش ما نیست.  
 
وی با بیان اینکه چند سالی است که کشاورزان در پاییز به حالت بلاتکلیف هستند، ادامه داد: نمی دانم چرا هر سال در چنین روزهایی، باید بین این که آیا می توانیم کشاورزی کنیم یا نمی توانیم کشاورزی کنیم سردرگم شویم.  
 
نماینده هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان افزود: مسئله و درد اصلی در مورد زاینده رود  مشخص است، آقای روحانی در وعده های انتخاباتی خود اعلام کردند که در دولت دوازدهم نوبت زاینده رود است. انتظار داریم که دائم این قول آقای رییس جمهور را یادآوری کنیم، چرا که طبق آمار طی چند سال گذشته بارندگی در سرچشمه ها نرمال بوده است.  
 
 میرمیران اضافه کرد: با وجود بارندگی نرمال در سرچشمه ها، اما متاسفانه معلوم نیست آب این بارندگی ها و تونل اول که حق کشاورزان است به کجا می رود؟ هر چند اگر بگوییم طی این سال ها میزان بارندگی هم کم یا زیاد شده باشد این میزان در بدترین حالت 10 درصد کاهش بارندگی است. این چه وضعی است که ناگهان با کاهش 10 درصدی هیچ آبی به شرق اصفهان نمی رسد؟  
 
 وی تاکید کرد: کسانی که امروز سر سفره زاینده رود آمده اند را نمی توانید به این راحتی رد کنید. 900 میلیون متر مکعب کمبود حوضه را تامین کنید که هر سال به این وضع نرسیم. هر سال در این موقع از سال که زمان کشت پاییز است سد زاینده رود آب لازم را در پشت خود ذخیره ندارد.  

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha