• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96083017251
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

در دیدار وزیر مختار سفارت اتریش با مدیرکل میراث فرهنگی مطرح شد

توسعه‌ی گردشگری، اولویت نخست تبریز و اتریش

توسعه‌ی گردشگری، اولویت نخست تبریز و اتریش

ایسنا/آذربایجان شرقی در دیدار وزیر مختار سفارت اتریش با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی بر روی برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی توسط متخصصان اتریشی برای فعالان گردشگری استان تأکید شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی در این دیدار با اشاره به انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018، گفت: زمینه‌های بسیاری برای همکاری در حوزه گردشگری وجود دارد و همکاری در راستای توسعه گردشگری بیشترین اولویت را برای ما دارد. 

«مرتضی آبدار» با تأکید بر سابقه طولانی اتریش در گردشگری و بین‌الملل تصریح کرد: با فراهم شدن زمینه تحقق همکاری‌های دوجانبه می‌توان از تجارب ارزنده متخصصان گردشگری اتریشی برای ارتقای سطح کیفی فعالان گردشگری تبریز و استان استفاده کنیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان ادامه داد: با توجه به تدریس رشته‌های گردشگری در دانشگاهای تبریز می‌توانیم با همکاری این مجموعه‌ها به ویژه دانشگاه تبریز برای دانشجویان، دوره‌های نظری و عملی ارتقا سطح برگزار کنیم که تاثیر بسزایی در سطح علمی دانشجویان خواهد داشت. 

آبدار با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به‌منظور برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و ...  به میزبانی تبریز در سال 2018 افزود: آمادگی داریم تا برنامه‌‎های مشترکی با حضور هنرمندان اتریشی و تبریزی برگزار کنیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد:  با توجه به تفاهم‎نامه امضا شده میان روسای جمهور دو کشور، آماده‌ایم شرایط حضور سرمایه‌گذاران اتریشی را در حوزه گردشگری به خصوص ایجاد اقامتگاه‌ها و رستوران‌های سنتی  با تکیه بر پتانسیل غنی خانه‌های تاریخی تبریز فراهم آوریم. 

وزیر مختار سفارت اتریش نیز در این دیدار گفت: سفیر اتریش در دیدار با رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کشور، همکاری‌های بیشتر با شهر تبریز در حوزه گردشگری را خواستار شد که مورد استقبال رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کشور قرار گرفت. 

«الکساندر ریگر» هدف از سفر خود به تبریز را ایجاد بستر آغاز همکاری‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد تبریز نقطه آغاز همکاری‌ها در حوزه گردشگری میان دو کشور باشد و موفقیت تبریز در این همکاری به همه کشور تسری یابد. 

ریگر افزود: این امکان را داریم که زمینه را برای حضور متخصصان بخش خصوصی و دولتی حوزه گردشگری تبریز در اتریش به منظور بازدید از پتانسیل‌های گردشگری و آموزش‌های تخصصی این حوزه را فراهم کنیم. 

وی یادآور شد: در آینده نزدیک با همکاری سازمان میراث فرهنگی نشست مشترکی میان متخصصان گردشگری اتریش و فعالان این صنعت در تبریز برگزار خواهیم کرد تا نیازسنجی در خصوص اولویت‌های آموزشی انجام گیرد و راه برای برگزاری آموزش‌های تخصصی گردشگری در تبریز هموار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha