• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 96090200935
  • منبع : نمایندگی ایلام

در دیدار 4 ساعته‌ی استاندار ایلام با جوانان مطرح شد:

استاندار ایلام مشاور جوان انتخاب می‌کند

استاندار ایلام مشاور جوان انتخاب می‌کند

ایسنا/ایلام استاندار ایلام از انتخاب یک یا دو نفر مشاور جوان برای خود خبر داد و گفت: شورای مشاورین تشکیل خواهم داد و ابلاغ خواهم کرد که هر فرماندار و هر اداره‌ی کل و سازمانی یک مشاور جوان انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» در دو جلسه‌ی دو ساعته پای صحبت جوانانی نشست که بیش از هر چیز دیگری به توسعه‌ی استان خود می‌اندیشند و این اندیشه را به خوبی می‌توان در دغدغه‌هایی دید که با نماینده عالی دولت در استان در میان گذاشتند.

استاندار ایلام در این دیدار با اشاره به نقش جوانان در تمام صحنه‌ها مخصوصا در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: در همان لحظه که با اعتماد دولت استاندار ایلام شدم با عنایت به نقش ایلام در دفاع مقدس، عقب‌ماندگی‌های استان و ظرفیت‌هایی مانند اربعین، مرز ، نفت، گاز و گردشگری رسالت خود را بیشتر از گذشته دیدم و سنگینی این مسئولیت را بیش از  هر زمان دیگری بر دوش خود احساس می‌کنم.

وی گفت: معمولا هنگامی که یک استاندار و یک مدیرکل منصوب می‌شود دو سه هفته اول ، ایام خوشی است یعنی بازار تبریک و تهنیت خوش و بش گرم است اما من از همه  خواهش کردم  کسی تا دو سه هفته اول به دلایلی از جمله در پیش بودن اربعین، پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور و  بحث بودجه بندی به دفتر نیاید.

استاندار ایلام گفت: همان ایام با رایزنی در قبال سفر رییس جمهور 98 میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و  17 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین جذب و خوشبختانه امسال محور ایلام – ملکشاهی – مهران بازسازی و زیرسازی و تصادف خیلی کم شد و اجازه ندادیم یک نفر غیر قانونی از مرز خارج شود.

سلیمانی تصریح کرد: برای بودجه 97 هم صحبت کردیم و قرار است ردیف‌های استان چند برابر و ردیف اربعین سال آینده دو برابر شود و با رایزنی های انجام شده دولت این اختیار را به ما داد که بحث راه آهن را هم از طریق شورای عالی و  هم در قالب بخش خصوصی دنبال کنیم.

وی وحدت نظر بر سر مسائل استان را لازمه‌ی توسعه دانست و تصریح کرد: برای همه‌ی  شهرستان‌ها برنامه‌ریزی دارم، به عنوان مثال برای مرز چیلات می‌خواهیم زیرساخت‌هایش را آماده کنیم و با عراق برای گشایش آن مذاکرات را ادامه دهیم ، تا جمعیتی که وارد مهران شده بین مرزها تقسیم شود.

سلیمانی ادامه داد:باید برای تصویب منطقه آزاد رایزنی و گذرگاه‌ها و بازارچه‌های مرزی را تقویت و از اربعین هم به عنوان فرصتی اقتصادی برای مردم استفاده کنیم  و تلاش خواهیم کرد سال آینده موکب دولتی نداشته باشیم و صفر تا صد برنامه اربعین را به مردم دهیم و دولت فقط نظارت و امنیت را برقرار کند که برای این کار دنبال تدوین سند جامع اربعین هستیم.

وی در ارتباط با انتصابات هم گفت: دیدگاه من مشخص است و قطعا فرمانداران و پست‌های سیاسی و فرهنگی را به همفکرانم خواهم داد اما برخی کارها تخصصی است اگر در بین همفکران ما افراد واجد این تخصص‌ها باشد خوب است اما اگر همفکر ما نباشد باید همراه دولت و طرفدار برنامه‌های رئیس جمهور  باشد و نکته دیگر اینکه در انتصابات سیاست این است که لزومی ندارد یک مدیر توانمند که خوب کار می‌کند، تغییر کند.

استاندار ایلام در رابطه با به کارگیری جوانان تصریح کرد: در این زمینه نقیصه‌ی بزرگی به نام رزومه وجود دارد، اما اخیرا بندی به نام تحقیقات و پژوهش‌ها  در انتصابات وارد شده که روزنه‌ای برای حل مشکل جوانانی است که رزومه‌ی کمتری دارند.

وی ادامه داد: احتمالا یک یا  دو نفر را به عنوان مشاور خودم منصوب کنم و شورای مشاورین تشکیل دهم و ابلاغ خواهم کرد که هر فرماندار و هر اداره و سازمانی یک مشاور جوان انتخاب کند که البته این مشاوران مشاوران انشایی خواهند بود نه ردیفی.

سلیمانی در پاسخ به سوال یکی از جوانان درباره برنامه دولت برای مبارزه با بیکاری ، گفت: دولت برای رفع بیکاری تدارک عظیمی دیده و  حدود 20 هزار میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر و 3 میلیارد دلار برای توسعه روستایی در نظر گرفته شده و در مجموع از نظر تسهیلات مشکل نداریم و امیدواری مردم با همتی که دارند از این منابع برای اشتغال‌زایی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، حل مشکل اشتغال، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، استفاده از جوانان و بانونان به عنوان دستیار و مشاور، استفاده از ظرفیت‌های استان مانند مرز، منابع نفت و گاز و گردشگری برای رونق اقتصادی، تقویت گفتمان اصلاح‌طلبی، استفاده از مدیران توانمند، توجه به صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، برگزاری همایش توسعه و تعالی، ضرورت راه‌اندازی رسانه مربوط به شورای راهبردی جوانان، اسفاده از تمام ظرفیت‌های اربعین و توجه ویژه به دانشگاه‌ها از جمله دغدغه‌های جوانان در این دیدار بود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha