• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96091306947
  • خبرنگار : 71464

کرباسیان اعلام کرد

واگذاری سه شرکت بیمه دولتی را در دستور کار داریم

واگذاری سه شرکت بیمه دولتی را در دستور کار داریم

کرباسیان گفت: اکنون دولت سه بیمه در اختیار دارد که برنامه واگذاری آنها را داریم. ما خصوصی‌سازی را با جدیت در دستور کار داریم و در این زمینه مجموعه‌های وزارت اقتصاد در اولویت است.

به گزارش ایسنا، مسعود کرباسیان در بیست‌وچهارمین همایش بیمه و توسعه که امروز ۱۳ آذر برگزار شد اظهار کرد: کشورهایی که به حدی از رشد اقتصادی رسیده‌اند بیمه در آنها نقش موثری داشته است. خصوصا در ثبات و آرامش اقتصادی بسیار تاثیر دارد به ویژه اکنون که قرار است سهم بخش خصوصی را در همه بخش‌های اقتصاد افزایش دهیم.

وی ادامه داد: وقتی انتقال ریسک از بیمه‌گذار به بیمه‌گر صورت می‌گیرد، می‌توان آینده صنعت بیمه را مشخص کرد.

کرباسیان ادامه داد: اخیرا مقام معظم رهبری به اقتصاد امن اشاره فرمودند که نیاز به تعریف در بخش‌های مختلف دارد، ولی بیمه در این زمینه بسیار مهم است.

او با اشاره به زلزله اخیر و همچنین اتفاقات در حوزه‌های معادن و حمل و نقل عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که بیمه باید نفوذ بیش‌تری در زندگی مردم داشته باشد. خصوصا در حوزه مدیریت ریسک و خطر.

وزیر اقتصاد بیان کرد: در زلزله چند روز گذشته کرمان حادثه جانی نداشتیم و بیش‌تر مالی بود که همان هم در حداقل خود بود، چرا که خانه‌ها بعد از زلزله بم بازسازی و مقاوم سازی شده بودند.

کرباسیان گفت: متاسفانه سهم ما در بیمه زندگی کم است. در برنامه ششم سهم بیمه‌های زندگی باید به ۲۰ درصد حق بیمه‌های تولیدی برسد. اکنون بسیار کمتر از هدفگذاری خود سهم داریم.

وی همچنین بیان کرد: خوشبختانه لایحه بیمه حوادث همگانی و طبیعی اکنون در مجلس است که شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفته و امیدواریم زودتر ایرادات آن برطرف شود. این لایحه برای بلایای طبیعی است که ان‌شاالله بتوانیم خدمات بیش‌تری به مردم ارایه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۳ ۱۴:۲۲

قطعا این گزارش مجمع بیمه ایران در 15 آبان سال 96 در سالن اجلاس سران با هزینه سرسام آور بدون توجیه ، جهت سال مالی 1395 واقعی نیست چرا که زیان عملیاتی بیمه ایران در سال 1395 افزایش یافته و قریب به اکثر شعبات بیمه ایران دارای مانده عملیاتی منفی هستند و در کنار همه این ها مطالبات معوق و سنواتی بیمه ایران بشدت افزایش یافته و هیچ تغییری در مدیران سنتی بیمه ایران رخ نداده است بنابراین رتبه توانگری بیمه ایران در انتهای سال 1395، تنزل خواهد داشت.بدنه بیمه ایران بواسطه مدیران ضعیف و سنتی در همه واحدها بسیار بی انگیزه هستند و در یکسال گذشته هیچ تغییر اساسی در جابجایی مدیران ضعیف و سنتی صورت نگرفته ، جابجایی مدیران واحدها و شعب استان ها بسیار کند و با محافظه کاری بسیار زیاد صورت می گیرد.گویا در بیمه ایران اگر فقط یک حکم مدیریت داشته باشی تا پایان خدمت مدیر هستی و عملکرد ضعیف و از دست دادن بازار بیمه ای هیچ اهمیت ندارد با این شیوه پرونده های تقلبی و سازمان یافته بشدت افزایش یافته و به نوعی از حاشیه امن برخوردارند چرا که متخلفین با روابط از مدیران ضعیف و مدیران ضعیف با عدم نظارت از یکدیگر حمایت می کنند. از آقای مسعود کرباسیان وزیر محترم و با تجربه اقتصاد انتظار داریم از حق و حقوق سپرده گذاران موسسات مالی خصوصا مجوز دارها حمایت کنید و در خصوص مجمع تنها شرکت بیمه دولتی بابت عملکرد سال مالی 1396 شفاف سازی کنید که زیان عملیاتی آن که از سال 92 شروع شده و هر سال افزایش یافته در پایان 95 میزان آن شفاف اعلام شود و رتبه توانگری مالی آن بطور شفاف و شجاعانه اعلام گردد جناب دکتر کرباسیان با قدرت و جسارت حاکمیت شرکتی را در بیمه ایران اجرا کنید و اجازه ندهید سرمایه های ملت توسط مدیران ضعیف و ناکارآمد از بین برود و زیان عملیاتی بر جای بماند مدیران ناکارآمدی که حتی در جلسات رسمی اعلام می کنند چون ما دولتی هستیم مانده عملیات منفی برایمان مهم نیست و مهم اینست که شعبات در آرامش باشند یعنی متخلفین و پرونده سازان جعلی با مدیران ضعیف بسازند و از همدیگر حمایت کنند چرا که مانده عملیات منفی که مهم نیست مهم تعامل بسیار خوب مدیران ضعیف و متخلفین تمامیت خواه است. توانگری بیمه ایران از مرز هشدار رد شده است در واقع بیمه مرکزی به واسطه دولتی بودن بیمه ایران ، ملاحظاتی را رعایت کرده وگرنه در رتبه پنجم بود.