• شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96092513948
  • منبع : نمایندگی سمنان

«کم‌آبی» سد فرآروی توسعه استان سمنان در آینده

«کم‌آبی» سد فرآروی توسعه استان سمنان در آینده

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از مشکل کم‌آبی به‌عنوان مهم‌ترین معضل پیش‌روی توسعه در استان سمنان نام برد و گفت: رشد و توسعه این استان در گرو اجرایی شدن طرح انتقال آب است.

به گزارش ایسنا، «محمدرضا خباز» در چهارمین نشست کارگروه اقتصادی استان سمنان با بیان این مطلب اظهار کرد: کمبود منابع آبی از مهم‌ترین معضلات استان پهناور سمنان است و اگر برای برطرف کردن این مشکل اقدام عملی نشود، روز بروز شرایط بدتری ایجاد خواهد شد.

وی انتقال آب را مطالبه‌ای عمومی و ناگزیر برشمرد و خاطرنشان کرد:  طرح انتقال آب به کویر مرکزی و خصوصاً استان سمنان از اقدامات مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس کارگروه اقتصادی استان سمنان با بیان این‌که موانع اجرایی شدن این طرح تا حدود زیادی برطرف شده است، تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح نیازمند همراهی مسئولان کشوری و تعامل بیشتر نهادهای مسئول و ذی‌ربط است.

استاندار سمنان با اشاره به وقوع خشکسالی‌های پیاپی در بخش‌های وسیعی از کشور و از جمله استان سمنان افزود: در همین راستا باید بحران خشکسالی در استان سمنان به‌صورت علمی و منطقی مدیریت شود.

وی همدلی و وحدت مردم و مسئولان را لازمه اجرای پروژه انتقال آب به استان دانست و گفت: همه موفقیت‌های استان با همدلی و همراهی و دلسوزی مدیران و موثرین استان تحقق یافته و این همدلی باید تداوم بیابد.

خباز با اشاره به اقدامات دولت در استان، گفت: یکی از این اقدامات ماندگار افزایش قابل توجه اراضی مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری است که در چند سال اخیر با قوت بیشتری انجام شده است.

استاندار سمنان بر ضرورت مدیریت منابع آبی در دسترس تاکید کرد و افزود: استفاده بهینه منابع و جلوگیری از هدررفت منابع و اصلاح الگوی گشت و اجتناب از کشت محصولات آب‌بر و...از جمله مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد. ضمن این‌که این مهم نیز در حوزه صنایع و معادن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha