• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 96092614573
  • خبرنگار : 71544

برگزاری نمایشگاهی درباره تاثیرات شهر بر زندگی

یک «محدوده» چند رسانه‌ای

یک «محدوده» چند رسانه‌ای

نمایشگاه چند رسانه‌ای «محدوده» در گالری سایه برگزار می‌شود که به تاثیر شهر بر زندگی فردی و اجتماعی هنرمندان می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «محدوده» با مشارکت آنیما احتیاط، ریحانه امید قائمی، نغمه فکورزاده و محمود مکتبی و کلیدواژگان «شهر و آینده» شکل گرفته است که شامل دو اثر چیدمان، یک پرفورمنس و یک ویدیو آرت خواهد بود.

این نمایشگاه با همکاری فواد علیجانی، جمعه ۱ دی ماه افتتاح می‌شود و تا ۱۹ دی ماه برپا خواهد بود.

فواد علیجانی - هنرمند پرفورمنس و چیدمان - درباره همکاری خود در این نمایشگاه و ایده کلی برگزاری آن می‌گوید: مسائل و محیط اجتماعی در کار هنرمندان تاثیر می‌گذارند و هنرمندان نیز گاهی به طور مستقیم با مضامین و مفاهیم آن درگیر می‌شوند. شهر یکی از این موارد هست که گذشته، حال و حتی تصور از آینده آن، هرکدام به شکلی بر زندگی فردی و اجتماعی تاثیر می‌گذارند و در نمایشگاه «محدوده» هنرمندان شرکت کننده در مسیر تجربیات اخیر خود بر این مسئله تامل کرده‌اند.

بابک بهارستانی ـ مدیر گالری سایه ـ نیز با بیان اینکه «شهر و آینده» را می‌توان از منظرهای گوناگون بررسی کرد، اظهار می‌کند: شهر به عنوان جایگاه پدید آمدن تمدن و مکان زیستن انسان‌ها، از دیرباز موضوع تامل و اندیشه بوده و نگاه به آینده شهر نیز همواره در بین معماران، شهرسازان، جامعه شناسان و فلاسفه و هنرمندان کنجکاوی برانگیز بوده است.

او ادامه می‌دهد: اگر از ایده‌پردازی‌های پیش‌بینی آینده شهر بگذریم و بر اساس داشته‌ها و داده‌های امروز شهرها به آینده بنگریم، بی‌شک درمی‌یابیم  تاثیرات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی موثرترین عامل شکل‌دهی به مناسبات و شکل شهرها است و هر تغییری در مولفه‌های ذکر شده به تغییرات عمده در شهرها می‌انجامد، به بیانی دیگر شهرها آینه تمام نمای انسان‌هایی هستند که در آن زندگی می‌کنند.

بهارستانی اضافه می‌کند: با نگاهی به شهرهای که در آن زندگی می‌کنیم به آسانی در می‌یابیم که شهرهای امروزین ایران در شرایطی نابسامان نه تنها پاسخگوی ظرایف و نیازهای زندگی پیچیده و مدرن ما نمی‌باشند، بلکه در پاره‌ای موارد از حل نیازهای اولیه آدمی نیز عاجز شده‌اند.

پروژه «شهر و آینده» گالری سایه تلاش دارد که با برنامه‌های مستمر، به بررسی شهر، زیستگاه‌های ما انسان‌ها از منظر هنرمندان بپردازد و امید دارد در آینده با برگزاری نشست‌های تخصصی نیز به کیفیت این برنامه اضافه کند.

نمایشگاه «محدوده» از ۱ تا ۱۹ دی ماه در گالری سایه برپا خواهد بود و علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب به این گالری مراجعه نمایند. گالری سایه در نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، شماره سه واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha