• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 96102714488
  • منبع : نمایندگی یزد

اما و اگرهای طرح نیمه‌تمام مجتمع امام علی یزد پس از 11 سال

اما و اگرهای طرح نیمه‌تمام مجتمع امام علی یزد پس از 11 سال

ایسنا/یزد مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با بیان این که اعتبار سال جاری مجموعه فرهنگی و هنری امام علی(ع) یزد ابلاغ شده ولی هنوز تخصیص نیافته است، زمان بهره‌برداری از این طرح نیمه تمام 11 ساله را آبانماه سال آینده البته به شرط تخصیص اعتبار ذکر می‌کند.

«محمد علی جعفری‌نسب» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در مورد سرانجام مجموعه نیمه‌تمام فرهنگی و هنری امام علی(ع) که چندین سال است به دلیل فعالیت یک فاز آن یعنی کتابخانه امام علی(ع) به همین نام نیز معروف است، می‌گوید: این طرح در سال 85 از سوی مشاوران شاخص کشوری مطالعه و طراحی شد و عملاً از خردادماه سال 86 عملیات اجرایی آن برای تحویل در بازه‌ای 2 ساله تحویل پیمانکار شد اما به دلیل عدم تامین اعتبار مناسب، به موقع آماده بهره‌برداری نشد.

وی به توقف طرح در سال 91 به دلیل نبود اعتبارات اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: طرح در حالی که 67 درصد پیشرفت فیزیکی نیز داشت اواخر سال 91 به دلیل نبود اعتبار متوقف شد که این روند تیرماه سال‌جاری نیز ادامه داشت ولی در تابستان امسال مجدداً عملیات اجرایی از سر گرفته شده است .

جعفری نسب ابراز امیدواری می‌کند: با تدابیر اندیشیده شده این طرح فرهنگی هنری شهر یزد تا آبان‌ماه سال آینده آماده بهره‌برداری شود چرا که براساس مصوبه سفر اخیر ریاست جمهوری برای تکمیل آن بازه‌ای 15 ماهه از تیرماه ماه سالجاری منظور شده است.

وی تحویل به موقع این طرح نیمه تمام که باید در مدت دو سال تکمیل می‌شد ولی پس از 11 سال همچنان بلااستفاده مانده است را تنها در صورت تامین به موقع اعتبار میسر می‌داند و اضافه می‌کند: هر چند که بنا بر اقدامات جدیدی که قرار است بر آن اعمال شود نیز ممکن است کمی با تاخیر از تاریخ ابلاغ شده به بهربرداری برسد .

وی اعتبار ابلاغ شده سالجاری این طرح را 6.6 میلیارد تومان که هنوز هم تخصیص نیافته است، عنوان می‌کند و می‌گوید: طرح تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با احتساب محوطه‌سازی آن 9 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی و ریاست جمهوری برای آن هزینه شده است.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان با بیان این که خوشبختانه پیمانکار جدید با سرعت مناسبی در حال اجرای طرح است، یادآور می‌شود: این مجتمع فرهنگی و هنری در زمینی به مساحت 7400 مترمربع با زیربنای 10 هزار و 500 مترمربع در حال اجراست و شامل پارکینگ، گالری نمایشگاهی، سالن آمفی تئاتر، سالن‌های چندمنظوره، لابی‌های بزرگ و قابل توجه به عنوان فضای نمایشگاهی و همچنین بوفه‌هایی برای عرضه محصولات فرهنگی و غیره است.

وی به کارگیری معماری بومی یزد را جز اصلی‌ترین ویژگی‌های این سازه می‌داند و تصریح می‌کند: این سازه در موقعیت شهری مناسبی قرار گرفته و تمام فضاهای آن با رویکرد معماری بومی و سنتی یزد و نمایی آجری در حال ساخت است.

وی اجرای پارکینگ‌های مسقف و روباز، فضاهای چندمنظوره و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های روز مانند پنجره‌های دوجداره و سیستم‌های تهویه نوین را از دیگر ویژگی‌های بارز این مجموعه برمی‌شمارد.

جفری‌نسب در پایان نیز تاکید می‌کند: این طرح پس از تکمیل، به منظور رفع بخشی از کمبودهای فرهنگی، نمایشگاهی، آموزشی و فعالیت‌های هنری مورد بهره‌برداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha