• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 97011905163
  • منبع : نمایندگی گیلان

رشد 77 درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری لاهیجان

رشد 77 درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری لاهیجان

ایسنا/گیلان فرماندار لاهیجان، با بیان این‌که 847 هزار نفر طی نوروز در شهرستان اقامت داشتند، گفت: شاهد رشد 51 درصدی حضور گردشگر و رشد 77 درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری بودیم.

به گزارش ایسنا، «امیر جانبازی» در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان لاهیجان در سال جدید، گفت: سال 96 با دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا آغاز شد که حضور حداکثری مردم باعث شد تا حماسه دیگری خلق شود و این حماسه عظیم موجب انتخاب دکتر روحانی به‌عنوان رئیس دولت دوازدهم با حداکثر آرا شد، از این‌رو باید همه عزم‌ها جزم شود تا این حضور در صحنه را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته شاهد اتفاقات تلخی چون زلزله کرمانشاه، غرق شدن کشتی سانچی، سقوط هواپیما و حادثه فرو ریختن معدن بودیم که باعث از دست دادن شماری از هموطنانمان شد.

فرماندار لاهیجان، با تبریک سال جدید، تصریح کرد: سال 97 توسط مقام معظم رهبری سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده و از این‌رو ریاست محترم جمهور متعاقب فرمایشات معظم له دستور دادند تمام تلاش برای تحقق سال صورت گیرد.

این مقام مسئول گفت: تولیدکنندگان باید برای افزایش کمی و کیفی محصولاتشان تلاش کنند تا توانایی رقابت با محصولات خارجه را داشته باشند.

وی با بیان این‌که حضور مسافران و گردشگران امسال لاهیجان متفاوت بوده است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش بر این بود که میزان اقامت مسافران نوروزی در لاهیجان بیشتر باشد که با کمک دستگاه‌های مربوطه به این مهم دست یافتیم.

جانبازی خاطرنشان کرد: 847 هزار نفر در شهرستان اقامت داشتند که با این حضور شاهد رشد 51 درصدی بودیم. همچنین با افزایش 77 درصدی، بیش از 298 هزار نفر از جاذبه های گردشگری و توریستی لاهیجان دیدن کردند و با ایجاد 40 غرفه صنایع دستی در هفت نقطه شهرستان افزایش 23 درصدی در تعداد غرفه و 77 درصدی در عرضه را تجربه کردیم.

وی مدیریت ترافیکی شهرستان را موجب کاهش 16 درصدی تصادفات جرحی، و کاهش 27 درصدی مجروحات در حوزه شهری و کاهش 25 درصدی تصادفات برون شهری نسبت به سال گذشته دانست.

فرماندار لاهیجان، با تشکر از زحمات تیم خدمات سفر شهرستان، یادآور شد: جا دارد از تلاش تمامی اعضای خدمات سفر که عملکرد خوبی را در ایام نوروز داشتند و مردم فهیم و با فرهنگ شهرستان لاهیجان که با آغوش باز از میهمانان نوروزی استقبال کردند تشکر و قدردانی نمایم.

جانبازی اظهار کرد: در تعطیلات نوروز شاهد وزش شدید باد گرم و آتش سوزی در 11 روستا بودیم که 50 هکتار از اراضی منابع طبیعی و باغات ما آسیب دیدند لذا از زحمات نیروهای مردمی، سپاه، بسیج، بخشداری و دهیاران، آتش نشانی، شهرداری و شورا، نیروی انتظامی، هلال احمر، منابع طبیعی و همچنین نماینده لاهیجان در مجلس تقدیر می کنم.

وی با بیان این‌که سیاست استفاده از جوانان و بانوان در عرصه های مدیریتی لازمه رشد و پیشرفت در همه ابعاد جامعه است، افزود: این مهم به عنوان یک شاخص مطرح است که در این راستا برنامه هایی را در شهرستان در دستور کار داریم و این تغییرات منجر به حرکتی مضاعف خواهد شد.

فرماندار لاهیجان افزود: انتخاب سرکار خانم مهندس حسینی به عنوان بخشدار مرکزی در راستای سیاست های دولت محترم تدبیر و امید و تاکید استاندار گیلان جهت استفاده از ظرفیت مدیریتی جوانان و بانوان صورت گرفت.

وی در ادامه یادآور شد: فریضه نماز مسأله مهمی است که باید در ادارات با اولویت برگزاری نماز جماعت ارج نهاده شود. تکریم ارباب رجوع و انضباط اداری در دستگاه‌ها نیز مورد توجه است. هم‌چنین از رسانه‌ها به عنوان بازوان مدیران به نحو احسن استفاده خواهیم کرد.

جانبازی، با قدردانی از آیت‌الله قربانی، انتصاب شایسته آیت‌الله فلاحتی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان گیلان را تبریک گفت و یادآور شد: آیت الله فلاحتی از چهره‌های شاخص و برجسته علمی و از روحانیون مبارز و فاضل می باشد و مایه افتخار ماست در خدمت ایشان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha