• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 97012810493
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد

وجود بیش از 500 میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

وجود بیش از 500 میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

ایسنا/همدان مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید براینکه حمایت از تولید و اشتغال بخش کشاورزی از برنامه‌های این سازمان در سال 97 است، گفت: حمایت از تولید باید به هرشکل ممکن اتفاق بیفتد و باید از تولیدکنندگان دفاع کنیم.

به‌گزارش ایسنا، علی‌اصغر نقی‌ئی سه‌شنبه 28 فروردین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بخش کشاورزی استان همدان 2100 واحد صنعتی وجود دارد که علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان، حمایت از مصرف‌کنندگان را نیز در برنامه داریم.

وجود بیش از 500 میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

وی با اینکه ایجاد و توسعه تولید متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای استان یکی از برنامه‌های عملیاتی این سازمان است، افزود: حجم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به شدت افزایش یافته به‌طوریکه بیش از 500 میلیارد تومان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این بخش وجود دارد که نشان می‌دهد بخش کشاورزی بخشی کاملا اقتصادی و دارای توجیهات فنی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت در مصرف آب یکی از مهمترین عوامل تولید است، ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که در منابع آبی استان به وجود آمده، بخش کشاورزی به عنوان مهمترین مصرف‌کننده آب در استان روش‌های متنوعی را برای مدیریت مصرف پیگیری می‌کند به‌طوریکه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در استان همدان اجرایی شده و تا کنون 12 هزار هکتار از اراضی مستعد استان به این سسیستم مجهز شده است.

نقی‌ئی یادآور شد: تولیدات بخش کشاورزی استان همدان بیش از 4 میلیون و 750 هزار تن است که 65 هزار میلیارد ریال ارزش دارد و این موضوع نشان می‌دهد جامعه بزرگ با توانمندی‌های بالایی در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند.

شناسنامه‌دار شدن فعالیت‌های زراعی و باغی در همدان

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به فعالیت 115 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان، گفت: به دنبال شناسنامه‌دار کردن فعالیت‌های زراعی و باغی در استان همدان هستیم تا مجوزهای صنفی برای این بخش صادر شود که با این کار علاوه بر اینکه زارعان هویت ملی استانی پیدا می‌کنند، می‌توانند با این مجوزها از منابع اعتباری و منابع بانکی استفاده کنند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 291 هزارتن محصول کشاورزی به ارزش 300 میلیون دلار از استان همدان صادر شد در حالیکه در سال 95، 287 هزار تن محصول به ارزش 296 میلیون دلار از این استان صادر شده بود.

نقی‌ئی با تأکید بر استفاده مطلوب و بهینه از منابع اعتباری تجهیز شده در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: در ابتدای سال دولت به وعده خود عمل کرد و بیش از 60 هزار میلیارد تومان در سطح کشور منابع مختلف اعتباری را تجهیز و در اختیار بخشهای اقتصادی قرار داد.

وی با اشاره به وجود 10 ردیف اعتباری در سطح استان همدان تصریح کرد: تسهیلات رونق تولید، صندوق توسعه ملی، اشتغال فراگیر، توسعه روستایی، روستایی و عشایری، مکانیزاسیون، تسهیلات بلاعوض آبیاری نوین، کشت‌های زراعی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدکننده بذر از جمله ردیف‌های اعتباری در نظر گرفته شده است که خوشبختانه وضعیت بانک‌های عامل استان نیز خوب بوده و تا پایان خرداد و تیرماه فرصت داریم که ردیف‌های باقیمانده را جذب و استفاده کنیم.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تا کنون 410 میلیارد تومان تسهیلات جذب شده است، اظهار کرد: در بخش رونق تولید 74 میلیارد تومان، صندوق توسعه 38 میلیارد تومان، اشتغال فراگیر 3 میلیراد تومان، توسعه روستایی 10 میلیارد تومان، روستایی و عشایری 15 میلیارد تومان، مکانیزاسیون 40 میلیارد تومان، در بخش کشت‌های زراعی 190 میلیارد تومان و کشت بذر 12 میلیارد تومان تجهیز شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد حداقل 450 میلیارد تومان  جذب شود.

نقی‌ئی خاطرنشان کرد: تسهیلات 20 میلیون یورویی برای گلخانه رز مایا و همچنین تسهیلات  104 میلیارد تومانی برای گلخانه 20 هکتاری ارکیده شهرستان نهاوند تا حداکثر پایان خردادماه جذب خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین آمار صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان همدان، تصریح کرد: 263 واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت یک میلیون و 50 هزار تن محصول از بخش کشاورزی پروانه بهره‌برداری دریافت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه فرآوری سیب‌زمینی در استان همدان هدفگذاری شده است، ادامه داد: بیش از یک میلیون تن سیب‌زمینی در استان همدان تولید می‌شود که هدفگذاری شده فرآوری این محصول در استان انجام شود.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: 110 میلیارد تومان تسهیلات برای یک واحد صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در رزن با ظرفیت 60 هزار تن و 215 میلیارد تومان تسهیلات برای فرنچ‌فرایز با ظرفیت 10 هزار تن در شهرستان بهار درنظر گرفته شده است.

نقی‌ئی با بیان اینکه تعهد این سازمان ایجاد 3600 شغل بوده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 3740 شغل در استان همدان توسط سازمان جهادکشاورزی ایجاد شده اما فقط 3235 شغل در سامانه رصد ثبت شده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha