• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 97022915930
  • منبع : نمایندگی همدان

فرمانده انتظامی ملایر هشدار داد:

از پذیرفتن غذا، شیرینی و نذری از افراد غریبه خودداری کنید

از پذیرفتن غذا، شیرینی و نذری از افراد غریبه خودداری کنید

ایسنا/همدان فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: واحدهای صنفی و اغذیه‌فروشی‌ها قبل از افطار مجاز به تهیه و فروش غذا نیستند و در صورت مشاهده با واحدهای متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

سرهنگ پاسدار داود علی‌بخشی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان خط قرمز پلیس برخورد با هر گونه هنجارشکنی است، افزود: افرادی که به هر علتی قادر به روزه‌داری نیستند باید برای صرف غذا برنامه‌ریزی داشته باشند چرا که در ایام‌ ماه رمضان خوردن و آشامیدن در ملاءعام خلاف قانون است و با متخلفان برخورد ‌می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه متصدیان هتل‌ها، مهمانپذیرها، رستوران‌های بین‌راهی و پایانه‌ها با اخذ مجوز از مراجع ذیربط ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود می‌توانند به‌ مسافران خدمات ارائه دهند، گفت: سایر رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها از اذان صبح تا هنگام افطار پذیرای مشتریان نخواهند بود.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه بهترین زمان برای سارقان وسایل نقلیه هنگام افطار و یا زمان‌های برگزاری نماز جماعت و سایر فرائض است، خواستار توجه شهروندان و رعایت کلیه موارد ایمنی شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از روش‌های سرقت آلوده کردن موادغذایی به‌ مواد بیهوش‌کننده است، از شهروندان خواست از پذیرفتن غذا، شیرینی و نذری از افراد غریبه و مراجعان ناشناس خوداری کنند.

علی‌بخشی از ارتقاء امنیت معابر، بوستان‌ها و تسهیل در رفت‌وآمد وسایل نقلیه به ویژه در زمان افطار و شب‌های قدر خبر داد و گفت: در راستای رفاه حال شهروندان دستورالعمل‌های ترافیکی ویژه‌ای در ایام ماه رمضان درنظر گرفته شده است.

کاهش 11 درصدی نزاع و درگیری‌ در ملایر

این مقام انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش 11 درصدی نزاع و درگیری‌ طی سالجاری در سطح شهرستان نسبت به‌ مدت مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته شاهد بروز یک فقره قتل در شهرستان بودیم که قاتل در کمتر از 24ساعت دستگیر شد.

وی افزود: حضور به موقع پلیس، راه‌اندازی مراکز مشاوره در کلانتری‌های سطح شهرستان و ارائه خدمات مشاوره‌ای، مددکاری اجتماعی و روان‌سنجی به افراد، برگزاری کلاس‌های آموزشی، بالا بردن سعه‌صدر افراد و ارائه اطلاعیه‌های پیشگیری در نمازهای جمعه از دلایل اصلی کاهش نزاع درگیری‌ها در سطح شهرستان ملایر است.

وی با تأکید بر اینکه برای کاهش جرائم و نزاع‌ها باید آستانه تحمل مردم را تقویت کنیم، گفت: این امر تنها مختص نیروی انتظامی نیست و ارگان‌هایی چون آموزش و پرورش، بهزیستی، صداوسیما و مراکز دانشگاهی نیز باید تلاش کنند که افرادی با سطح بالای آگاهی تربیت کنند.

علی‌بخشی از فعال بودن‌ گشت‌های ویژه امر به‌ معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان‌ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امر به ‌معروف و ‌نهی از منکر یکی از رسالت‌های خطیر دین ماست بنابراین می‌طلبد همه اقشار در این زمینه به صورت جدی پای کار باشند و تحقق این امر نیازمند عزم ملی با روحیه جهادی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha