• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 97032210171
  • منبع : نمایندگی ایلام

استقبال گردشگران خارجی از اقامتگاه بومگردی روستای «گاومیشان»

استقبال گردشگران خارجی از اقامتگاه بومگردی روستای «گاومیشان»

ایسنا/ایلام اقامتگاه بومگردی «کبیرکوه» روستای «گاومیشان» دره‌شهر که نام خود را از جاذبه‌های کبیرکوه و قدمت پل تاریخی گاومیشان گرفته است در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

«مژگان مقصودی» مسئول این اقامتگاه در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای امسال پذیرای حدود 1000 نفر از گردشگران بوده‌ایم و این اقامتاگاه با پخت غذاهای محلی در ظروف سنتی و در اختیار گذاشتن فضایی بکر و سنتی برای اقامت و استراحت در خدمت گردشگران است.

وی با بیان اینکه در صورت تمایل گردشگران لیدر محلی این عزیزان را همراهی خواهد کرد، گفت: اوج استقبال گردشگران از این اقامتگاه از اسفند تا اردیبهشت است که در طول ماه از 50 تا 100 نفر به این اقامتگاه مراجعه می‌کنند.

مسئول اقامتگاه کبیرکوه روستای «گاومیشان» از اقامت 400 تا 500 نفر در ایام تعطیلات نوروزی در این اقامتگاه خبر داد و گفت:  این اقامتگاه به محل خوبی برای تبادل فرهنگ و صنایع دستی مردم روستا با گردشگران و بومگردان تبدیل شده و با نمایش و فروش صنایع دستی نیز به اقتصاد روستا کمک می‌شود به طوری که تاکنون برای 10 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.
مقصودی از بازدید و اقامت 10 توریست از آلمان، استرالیا و سوئیس از اقامتگاه روستای گاومیشان خبر داد و خواستار سازماندهی مراکز بوم‌گردی استان شد و گفت: انتظار داریم مجوزهای بومگردی با جمعیت وارده به استان منطبق باشد تا هم بازار رقابت مناسب شود و هم اینکه عزیزان شاغل در این حرفه هم دلسرد نشوند.

وی ادامه داد: چون هزینه‌ی نگهداری این اقامتگاه‌ها بالاست و به دلیل شرایط جغرافیایی گرمسیر منطقه عملا 3 ماه از سال پذیرای مهمانان هستیم انتظار داریم باز پرداخت تسهیلات دریافتی با توجه به درآمد در نظر گرفته شود و برای بهسازی و توسعه اقامتگاه، تسهیلاتی با شرایط مناسب در اختیار ما گذاشته شود، چون شهرستان دره شهر بخاطر دارا بودن آثار باستانی متعدد، طبعیت بکر و زیبا و جاذبه های گردشگری هر ساله پذیرای مهمانان زیادی است و این اقامتگاه‌ها در صورت توسعه می‌توانند پذیرای تعداد بیشتری از گزدشگران باشند.

مسئول اقامتگاه کبیرکوه روستای «گاومیشان» تصریح کرد: از رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی انتظار داریم بیش از پیش در معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی دره‌شهر تلاش کنند چون متاسفانه حتی خیلی از هم استانی‌های عزیز سایر مناطق کشور را دیده‌اند ولی هنوز به شهرستانی مانند دره‌شهر سفر نکرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha