• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 97033014470
  • منبع : نمایندگی البرز

خاک‌بازی برخی پیمانکاران در کرج‌

خاک‌بازی برخی پیمانکاران در کرج‌

ایسنا/البرز ‌اعضای شورای اسلامی شهر کرج در شصت و هفتمین جلسه علنی خود که امروز چهارشنبه 30 خرداد برگزار شد به پیشنهاد ارائه شده از سوی شهرداری مبنی بر افزایش 140 میلیارد ریالی اعتبار احداث تقاطع غیرهمسطح میدان شهید آجرلو رأی‌ مثبت دادند و مقرر شد شهرداری این جابه‌جایی را از محل کسر اعتبار بزرگراه شمالی جبران نماید.

‌به گزارش ایسنا‌، شهرداری کرج با ارائه لایحه دو فوریتی خواستار موافقت نمایندگان مردم با افزایش 140 میلیارد ریالی اعتبار احداث تقاطع غیرهمسطح میدان شهید آجرلو (به میزان 50 درصد نقدی و 50 درصد غیرنقدی) شده بود تا آن را در متمم بودجه 97 کارسازی نماید؛ اعضاء شورا گرچه به لایحه مذکور رأی‌ مثبت دادند، اما مقرر شد شهرداری به جای هزینه تراشی جدید، کسری مذکور را از محل کاهش اعتبار بزرگراه شمالی جبران کند.

سارا دشت گرد‌، رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورا طی تذکری در این ارتباط گفت: شورا پیش از این مبلغ قابل توجهی برای تخریب و بازسازی دیوار سپاه که در پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان شهید آجرلو عقب نشینی خواهد داشت، تصویب کرده بود و مشخص نیست علت هزینه کرد جدید چیست؟ جای تاسف دارد که پروژه‌ای با برآورد اولیه 20 میلیارد تومان آغاز می‌شود اما قیمت تمام شده آن به بالاتر از 100 میلیارد تومان می‌رسد!

وی با بیان اینکه برخی پیمانکاران به جای عملیات عمرانی خاک بازی می‌کنند و در نهایت با اطمینان از اینکه شهرداری به هر نحوی که شده اعتبار پروژه را افزایش می‌دهد، دست از کار می‌کشند، بیان داشت: انتظار داریم که شهرداری در  برآورد هزینه احداث پروژه‌های عمرانی رویه کارشناسی را اتخاذ کند تا از دوباره کاری و تضییع حقوق مادی و معنوی شهر و شهروندان جلوگیری شود؛ بنده به افزایش مبلغ پیمان تقاطع شهید آجرلو انتقاد جدی دارم و آن را مغایر با اصول شفافیت می‌دانم.

عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج نیز منتقد جدی کاهش اعتبار بزرگراه شمالی بود و در این ارتباط اظهار کرد: با توجه به سرعت بالای پروژه احداث قطعه دوم اتوبان همت و اتصال آن به جاده چالوس در آینده‌ای نزدیک، چنانچه در احداث بزرگراه شمالی وقفه‌ای ایجاد شود، ترافیک سنگینی به معابر شهر تشدید می ‎ شود و از سرپرست شهرداری انتظار داریم که به اولویت و حساسیت این پروژه خدشه‌ای وارد نسازد و اینکه به راحتی از اعتبار این پروژه حیاتی برای تزریق به پروژه‌ای دیگر کاسته می‌شود، محل تعجب است!

اعضای شورای اسلامی شهر کرج از سرپرست شهرداری تقاضا کردند که اولاً پس از تصویب و تائید این لایحه در اسرع وقت نسبت به تخریب و بازسازی دیوار سپاه اقدام شود و در ثانی پروژه برای افتتاح در 22 بهمن امسال آماده شود، این درخواست با توجه به مشکلاتی مطرح شد که نیمه تمام ماندن تقاطع شهید آجرلو برای شهروندان ایجاد کرده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha