• جمعه / ۸ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97040804248
  • منبع : نمایندگی کرمان

۲۵ تا ۵۰ درصد واحدهای تولیدی استان کرمان غیرفعال یا نیمه فعال

ایسنا/کرمان سرپرست استانداری کرمان با بیان این‌که هم‌اکنون بین ۲۵ تا ۵۰ درصد واحدهای تولیدی ما غیرفعال یا نیمه فعال است، اظهار کرد: در سال گذشته منابعی برای رونق تولید یا راه اندازی واحدهای تولیدی اختصاص یافت و ۶۱۸ میلیارد تومان در تبصره ۱۸ داشتیم که متاسفانه بانک ها تاکنون فقط ۵ درصد این منابع را پرداخت کرده اند.

به گزارش ایسنا، «محمدجواد فدایی» دیروز ۷ تیرماه در شورای مشترک قضایی و اداری استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: یکی از بزرگ ترین صفات شهید بهشتی صبر و متانت ایشان بود که حدود دو سال انواع تهمت ها را در کمال متانت تحمل کردند و ما اگر در کارهای اداری با متانت و صبر برخورد کنیم خیلی از مشکلات حل می شود.

وی در ادامه افزود: تأمین امنیت و عدالت دو مقوله اصلی است که از حکومت ها خواسته می شود و بخشی از امنیت در سایه عدالت تامین می شود و مثلا کسی که مورد ظلم واقع می شود این احساس را دارد که جایی تظلم خواهی بکند و آرامشی که در بین افراد واقع می شود بخشی از امنیت است.

فدایی تصریح کرد: دستگاه اجرایی در کنار قوه قضاییه امور مردم را دنبال می کند و طبیعتا قوه مجریه بدون همکاری قوه قضاییه موفق نمی شود و این دو سویه است و باید تعامل داشت و این تعامل در استان کرمان وجود دارد و امیدواریم روز به روز بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب کارهای بزرگی انجام شده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم، بیان کرد: دولت تاکید بر اشتغال، رفع فقر، تنظیم بازار و رونق تولید را دارد و برای عملیاتی کردن این موارد به بهبود فضای کسب و کار نیازمند هستیم.

سرپرست استانداری کرمان با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاری برای رسیدن به اهداف، گفت: رتبه ایران در فضای کسب و کار دنیا ۱۲۰ است و رتبه استان کرمان نیز در کشور دورقمی است که خود نشان می دهد هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به تعیین ۱۱ شاخص برای فضای کسب و کار افزود: ۵ مورد به طور مشخص به قوه قضاییه مربوط می شود که یک مورد ورشکستگی است که قوه قضاییه باید آن را مدیریت و حل کند.

فدایی با بیان اینکه در حال حاضر بین ۲۵ تا ۵۰ درصد واحدهای تولیدی ما غیرفعال یا نیمه فعال است، اظهار کرد: در سال گذشته منابعی برای رونق تولید یا راه اندازی واحدهای تولیدی اختصاص یافت و ۶۱۸ میلیارد تومان در تبصره ۱۸ داشتیم که متاسفانه بانک ها تاکنون فقط ۵ درصد این منابع را پرداخت کرده اند.

وی یادآور شد: باید قاطعیت داشت و جدی بود و در مقابل مردم پاسخگو بود. کسی که همکاری نمی کند و پاسخگوی مردم نیست، چگونه جواب خداوند را می خواهد بدهد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha