• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 97050402298
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس نظام پزشکی استان زنجان:

برای راه‌اندازی مطب پزشکی خلاءهای قانونی وجود دارد

برای راه‌اندازی مطب پزشکی خلاءهای قانونی وجود دارد

ایسنا/زنجان رئیس نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در خصوص بررسی مکان مورد نظر پزشکان برای راه‌اندازی مطب، خلاءهای قانونی وجود دارد، ادامه داد: وقتی پزشکی برای دریافت صدور پروانه مراجعه می‌کند، محلی که پزشک قرار است طبابت کند در چک‌لیست وجود ندارد و پزشک حتی می‌تواند در منزل شخصی خود طبابت کند.

به گزارش ایسنا، رئیس نظام پزشکی استان زنجان در نشست خبری با بیان اینکه دفاع از حقوق مردم و بیماران، جامعه پزشکی و تنطیم روابط با نهادهای ذی‌ربط از جمله اهداف نظام پزشکی به شمار می‌رود، اظهار کرد: در اکثر کشورها از جمله ایران، صدور پروانه فعالیت‌های پزشکی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای به عهده سازمان‌های نظام پزشکی است. در واقع دانشجویانی که در دانشگاه مطالعات آکادمیک می‌کنند، برای فعالیت در حوزه پزشکی صلاحیت‌شان باید مورد تایید قرار بگیرند.

حسین بابایی با بیان اینکه سال گذشته در حوزه تخلفات، 116 فقره پرونده بررسی و 30 مورد قصور صادر شد گفت: در خصوص بررسی مکان مورد نظر پزشکان برای راه‌اندازی مطب، خلاءهای قانونی وجود دارد. در همین راستا، جامعه پزشکی را ترغیب می‌کنیم که تجمیع شوند. در کشوری که هشت سال دفاع‌ مقدس داشته، جانبازانی هستند که وجودشان بسیار ارزشمند است و جامعه پزشکی تمایل دارد که این قشر دسترسی بهتری به خدمات درمانی داشته باشند.

وی افزود: وقتی پزشکی برای دریافت صدور پروانه مراجعه می‌کند، محلی که پزشک قرار است طبابت کند در چک‌لیست وجود ندارد و پزشک حتی می‌تواند در منزل شخصی خود طبابت کند. این خلاء قانونی است. در مقابل سازمان نظام پزشکی یک سازمان مردم‌نهاد است ولی مسئولیت‌های حاکمیتی دارد و باید کنار مسئولان ارشد و در خصوص دسترسی بیماران به خدمات درمانی مشاوره دهد.

 بابایی با اشاره به اینکه نظارت روی خدمات هنوز هم با وزارت بهداشت است ولی گزارشات واصله در این زمینه بر اساس ابزارهای قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: صدور پروانه‌ها در قسمت مطب، پزشکی، دندان‌پزشکی و دفاتر کار به نظام پزشکی واگذار شده است. این در حالی است که مردم از نظر حمل و نقل به مرکز شهر دچار مشکل هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان تصریح کرد: خوشبختانه ساختمان شفیعیه شاخص‌های استاندارد بالایی دارد. با این وجود نیازمند عزم و اراده داخل استانی هستیم و باید پیش روی ما برنامه‌ای باشد که مردم به زودی بتوانند به مجموعه‌ای از مطب پزشکان تجمیع شده دسترسی یابند. البته همه ما در برابر خلاءهای قانونی وظیفه انسانی داریم.

 بهگزارش ایسنا، بیشترین شکایات در استان زنجان، هم‌راستا با سراسر کشور، حوزه‌های زنان، ارتوپد و زیبایی را شامل می‌شود.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha