• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 97052814998
  • منبع : نمایندگی فارس

مضجع مسلم‌بن عقیل از شیراز راهی کوفه شد

مضجع مسلم‌بن عقیل از شیراز راهی کوفه شد

ایسنا/فارس ‌رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: با اتمام مراحل ساخت صندوقچه خاتم کاری شده قبرمطهر حضرت مسلم ابن عقیل(ع) در شیراز، این مضجع مطهر برای نصب به نجف اشرف و مسجد کوفه ارسال شد.

‌به گزارش ایسنا‌، به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس، اسکندر قاسمی گفت: این صندوقچه خاتم در کارگاه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس توسط اساتید درودگر و خاتم‌کار شیرازی ساخته شده است.

او گفت: این مضجع شریف پس از استقرار چند روزه در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع)، با هدف نصب در محل قبر مطهر حضرت مسلم‌بن عقیل(ع) به نجف اشرف ارسال شد .

قاسمی در مورد مشخصات فنی این سازه گفت: این صندوقچه خاتم به طول ۳ متر و عرض ۲ متر و ارتفاع ۱.۷۰متر از بزرگترین سازه‌های خاتم تهیه شده برای عتبات عالیات است که طی ۲ سال ساخته شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره به اینکه اقدامات این ستاد با استفاده از نذورات اهدایی مردم ایران و مطابق با نیت افراد انجام می‌شود، گفت: وظیفه ستاد بازسازی سازماندهی همه نذورات و هدایای مردم برای عتبات عالیات است تا بتواند به کمک این نذورات خدماتی را در حرم‌های مطهر به مردم شریف کشورمان ارائه دهد‌.

قاسمی با بیان اینکه تمام نذورات مردم به چرخه اقتصادی کشور باز می‌گردد، ادامه داد: تمام اقلام، مصالح و لوازم مورد استفاده در بهسازی، بازسازی و توسعه‌ی حرمین شریف معصومین(ع) از بازار ایران خریداری می‌شود؛ بنابراین تمام نذورات با برکت به چرخه‌ی اقتصادی کشور باز می‌گردد و به این بخش رونق می‌دهد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با بیان اینکه نیروهای خادم این ستاد، نیروهای متبرع و از عاشقان ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) هستند، گفت: این عشق و علاقه موجب برپاماندن هرچه باشکوه‌تر این بارگاه‌های مقدس شده است و مردم عزیز ایران در راه حفظ و حراست از این بقاع آسمانی از جان و مال خود گذشته‌اند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha