• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 97062814148
  • منبع : نمایندگی لرستان

امام جمعه موقت خرم‌آباد:

دهه محرم تمرین عشق و محبت است

دهه محرم تمرین عشق و محبت است

ایسنا/لرستان امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: دهه محرم تمرین عشق و محبت است و نباید از آن غافل شویم.

حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه  یکی از اسامی امام حسین(ع) اباعبدالله است، اَب در اباعبدالله به معنای معلم و آموزگار است، اباعبدالله یعنی معلم بندگان خداست.

وی اضافه کرد: از این جهت امام حسین(ع) را آموزگار بشریت می‌دانند، همچنان که پیامبر اکرم(ص) فرمود من و علی(ع) پدران این امتیم که یکی از این معانی این است که من و علی‌(ع) معلم و آموزگار این امتیم و یا من مبعوث به رسالت معلمی شدم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه  یکی از پیامدهای مهم تعظیم شعائر عاشورا و محرم درس گرفتن از محضر آموزگار بشریت امام حسین(ع) است و در این زمینه یکی از منابع بسیار اطمینان بخش و پرمغز و موثر خطبه‌ها و سخنرانی‌های امام حسین در طول سفر و تا پایان دهه محرم است.

متقی‌نیا با این پیشنهاد که دعوت کنیم به یک سیستم مطالعاتی برای آشنایی با نهضت عاشورا است با این نگاه که او آموزگار است و ما محصل و دانش‌آموز این مکتب، عنوان کرد: امام حسین(ع) در طول دهه محرم در سخنرانی‌ها و اعمالش گاهی عقلانیت انسان‌ها را مورد خطاب قرار می‌دهد و مخاطب خود را عقل انسان‌ها قرار می‌دهد و در برخی جاها احساسات و عواطف انسان‌ها را مورد خطاب قرار می‌دهد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد بیان کرد: روز هفتم محرم، به عنوان شب و روز علی اصغر(ع) در نظرگرفته شده است و با وجود اینکه امام حسین(ع) یک درصد هم احتمال نمی‌دادند دشمن آبش دهد اما یکی از اهدافش مخاطب قرار دادن احساسات و عواطف دشمن است و بدتر از آن تا قیام قیامت احساسات و عواطف انسان‌ها را مورد خطاب قرار داده است.

وی گفت: نویسنده مسیحی سه شخص را مظلوم عالم معرفی کرده است که یکی سقراط ( مسمومش کردند)، دومی مسیح (مسلوبش کردند) وسومین  مظلوم عالم را علی اصغر(ع) می‌داند که بر دستان امام حسین(ع) به شهادت رسید.

متقی نیا بیان کرد: کاری که امام حسین(ع) با عواطف و احساسات بشریت کرد این را می‌گوید، هم عقلانیت بشریت و هم احساسات و عواطف، وظیفه ما نیز این است که هم عقلانیت و محتوا(هدف، مکتب، سیره و سخنان امام حسین(ع)) را فراموش نکنیم و بخش مهم دهه محرم بوده که تمرین عشق و محبت است و نباید از عشق و محبت اهل بیت غافل شویم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha