• دوشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 97070200803
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

توسعه گردشگری در سیستان و بلوچستان منوط به توسعه راه‌ها

توسعه گردشگری در سیستان و بلوچستان منوط به توسعه راه‌ها

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: امروز یکی از مهمترین صنایعی که می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد، صنعت گردشگری است و یکی از مهمترین راه های توسعه گردشگری استان توسعه راه های دسترسی است.

‌به گزارش ایسنا- به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و‌ بلوچستان، مجتبی میرحسینی افزود: هزینه برای گردشگری در سیستان و بلوچستان، سرمایه سازی برای استان است.

وی بیان کرد: توجه به دو موضوع می‌تواند سیستان و بلوچستان را در بحث گردشگری متحول کند که نخست توسعه دسترسی سریع و ارزان به استان است و دیگری موضوع تبلیغات و بازاریابی در حد ملی و بین‌المللی است‌.

وی گفت: اگر راه های دسترسی جاده ای استان با هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی دو بانده شود و مسیر ریلی نیز تقویت گردد، انگیزه سفر به سیستان و بلوچستان در عین ناشناخته بودن، بدلیل تنوع در مقصد افزایش خواهد یافت‌.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در سند چشم انداز توسعه گردشگری ایران ۱۴۰۴ جذب 20 میلیون گردشگر پیش بینی شده است که اگر تمرکز بر توسعه سواحل مکران و تقویت گردشگری دریایی انجام شود با توجه به موقعیت خاص منطقه این امکان از کشورهای حاشیه اقیانوس هند میسر خواهد بود‌.

میرحسینی بیان کرد: با تمرکز بر مناطق گردشگری براساس محصول گردشگری هر شهرستان می‌توان این مناطق را معرفی کرد و به رشد گردشگری استان کمک کرد، به طور مثال با تمرکزی که بر منطقه " درک" و کوههای مریخی ‌در جنوب استان گذاشته شد و با هدایت جوامع محلی و تشکل ها و کمک رسانه ها، امروز سفر به درک در بسته سفرهای لوکس خانواده های ایرانی قرار گرفته است‌.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: هزینه بالای سفرهای هوایی به سیستان و بلوچستان، کندی حرکت قطار، نبود دسترسی سریع و ارزان جاده ای و تبلیغات منفی رایگان از جمله دلایل عدم انگیزه برای سفر به سیستان و بلوچستان است که همه دستگاه ها باید در جهت رفع این مشکلات تلاش کنند.

وی عدم توازن در پوشش اخبار مثبت و منفی استان را نیز در ایجاد تصویر ذهنی منفی نسبت به استان تاثیرگذار دانست و ادامه داد: نقش رسانه ها بسیار مهم است، چرا که رسانه های استان می‌توانند به زیبایی برای استان سرمایه ساز باشند‌.

میرحسینی با بیان اینکه هرچقدر که برای گردشگری هزینه کنیم، سرمایه سازی برای استان است، گفت: منابع زیادی در استان داریم که باید همه این منابع را در نگاه ایرانیان تبدیل به سرمایه کنیم تا به این استان سفر کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha