• شنبه / ۵ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97080502125
  • منبع : نمایندگی خوزستان

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:

افزایش سلیقه‌ای و بی‌ضابطه قیمت پروازها/ ضرورت رسیدگی نهادهای نظارتی

افزایش سلیقه‌ای و بی‌ضابطه قیمت پروازها/ ضرورت رسیدگی نهادهای نظارتی

ایسنا/خوزستان قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری خوزستان با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت بلیت پروازها گفت: متاسفانه شرکت‌های هواپیمایی و در کنار آن‌ها آژانس‌های فروش بلیت بدون هیچ ضابطه‌ای دست به افزایش قیمت‌ها می‌زنند. قرار نیست با هر نوع تعطیلی و به اسم شناورسازی قیمت‌ها، هر قیمت ناعادلانه و غیر منطقی بر شهروندان و استفاده کنندگان خوزستانی تحمیل شود.

یداله مهرعلیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مساله افزایش قیمت بلیت پروازها اظهار کرد: افزایش قیمت بلیت‌ها ناشی از سوء مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین عدم دقت و نظارت کافی  نهادهای بازرسی ملی و استانی در نظارت بر رویه قیمت‌گذاری است.

وی افزود: بلیت‌هایی با قیمت‌هایی بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در مسیر تهران به اهواز و بالعکس توسط مسافرین در روز چهارشنبه هفته گذشته خریداری شده و این مساله‌ای است که باید به آن ورود کرد زیرا که موجبات نارضایتی آنان فراهم شده بود.

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان با بیان این‌که موضوع افزایش قیمت بلیت پروازها را به مقامات استانی، نهادهای بازرسی و تعزیراتی استان انتقال داده‌ایم، عنوان کرد: علیرغم این پیگیری‌ها اما متاسفانه بر اساس چیزی که شاهد آن هستیم هنوز این افزایش سلیقه‌ای قیمت‌ها در جریان است.

مهر علیزاده ادامه داد: قرار است تا موضوع افزایش قیمت پروازها در جلسه اضطراری قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان که امروز برگزار می‌شود، مطرح شود و در خصوص موضوع افزایش بی رویه قیمت بلیت‌های آژانس‌های هوایپمایی و همچنین متخلفان عدم پیگیری و نظارت بر افزایش قیمت‌ها تصمیم‌گیری‌های لازم انجام گیرد.

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌توسعه منابع استانداری خوزستان با بیان این‌که متاسفانه شاهد آن هستیم که حقوق مصرف کنندگان خوزستانی نادیده گرفته می‌شود، عنوان کرد: با آزادسازی نرخ بلیت بر اساس ارائه خدمات کیفی‌تر و بیشتر مخالف نیستیم اما باید سقفی برای این افزایش قیمت پیش بینی شود، زیرا چنین آشفتگی قیمت‌گذاری در هیچ کدام از اقتصادهای شناور جهان وجود ندارد.

مهرعلیزاده تصریح کرد:  متاسفانه شرکت‌های هواپیمایی و در کنار آن‌ها آژانس‌های فروش بلیت بدون هیچ ضابطه‌ای دست به افزایش قیمت‌ها می‌زنند. قرار نیست با هر نوع تعطیلی و به اسم شناورسازی قیمت‌ها، هر افزایش قیمت ناعادلانه و غیر منطقی بر شهروندان و استفاده کنندگان خوزستانی تحمیل شود.

وی بیان کرد: افزایش بی رویه قیمت بلیت پرواز بر فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان خوزستان تاثیر منفی می‌گذارد. عدم نظارت و شفافیت قیمتگذاری طی ماه‌های گذشته به ویژه در زمان اربعین که مهمترین رویداد مذهبی و سیاسی کشور به شمار می‌آید، نیازمند پیگیری از سوی دستگاه‌های نظارتی ملی و استانی است.

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌توسعه منابع استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: بخشی از چنین نابه‌سامانی قیمتی، ناشی از سوء مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین عدم دقت و نظارت کافی نهادهای بازرسی ملی و استانی در نظارت بر رویه قیمت‌گذاری ناعادلانه بلیت‌ها است زیرا هم قیمت شناور ناعادلانه تعیین شده و هم فروش چارتری بلیت صورت گرفته، بنابراین وظیفه خود می‌دانیم نظارت بیشتری بر عملکرد ایرلاین‌ها داشته باشیم .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha