• دوشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 97092612812
  • منبع : نمایندگی قزوین

روشن شدن چراغ سبز توسعه در کشور

روشن شدن چراغ سبز توسعه در کشور

ایسنا/قزوین نماینده کمیته اجرایی هفته پژوهش استان قزوین گفت: سند آمایش علم و فناوری استان که به همت کارگروه فناوری و پژوهش و جهاد دانشگاهی قزوین تدوین‌شده است، چشم‌انداز استان را تا افق 1424 روشن می‌کند.

هادی دقیقی نماینده کمیته اجرایی هفته پژوهش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اگر خواهان آن هستیم که کشورمان در رده کشورهای توسعه‌یافته قرار بگیرد باید سهم کشور در حوزه پژوهش را ارتقاء دهیم.

وی افزود: هر چند تاکنون توفیق چندانی در حوزه تولید و فناوری نداشته‌ایم اما با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و قدم‌هایی که در این میان برداشته می‌شود می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نزدیک دست آوردهای بزرگی در این حوزه خواهیم داشت.

دقیقی تصریح کرد: امروز چراغ سبزی در این میان روشن‌شده و کشورمان با قدرت در حال حرکت در مسیر توسعه و کسب دست‌آوردهای مختلف در حوزه تولید و پژوهش است.

وی عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم مدیریت خوبی در این راستا به دست آوریم باید برنامه‌ریزی مناسب داشته و براساس آن عمل کنیم.

نماینده کمیته اجرایی هفته پژوهش استان قزوین با اشاره به عملکرد استان قزوین در مقایسه با دیگر استان‌ها بیان کرد: یکی از بهترین فعالیت‌های استان قزوین تدوین سند آمایش علم و فناوری استان است که به‌عنوان اولین سند در کشور مطرح است.

وی ادامه داد: این سند که به همت کارگروه فناوری و پژوهش و جهاد دانشگاهی قزوین تدوین‌شده چشم‌انداز استان را تا افق 1424 روشن می‌کند لذا برای نیل به اهداف این چشم‌انداز باید همه مسئولان و دستگاه‌های استان وارد میدان شوند.

دقیقی با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش در استان قزوین خاطرنشان کرد: قرار نیست در این هفته تمام مشکلات حوزه پژوهش حل شود اما می‌توان به‌صورت خاص به اهداف و رسالت‌ها و جایگاه پژوهش در استان توجه جدی‌تری داشت.

وی اهداف و برنامه‌های هفته پژوهش را چنین برشمرد: ترویج فرهنگ پژوهش، معرفی پژوهشگران برتر، برپایی نمایشگاه در حوزه پژوهش‌های استان، ایجاد ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه را از جمله اهداف و برنامه‌های هفته پژوهش در استان برشمرد.

این مسئول اعلام کرد: در دو سال گذشته در قالب اعتبارات دولتی مبلغ 10 میلیارد ریال به طرح‌های پژوهشی کاربردی استان اختصاص‌یافته است.

نماینده کمیته اجرایی هفته پژوهش استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و دستاوردهای حاصل از آن می‌تواند در ترسیم نقشه راه آینده کشور به نحوی مناسب کارگشا باشد لذا باید از این شرکت‌ها حمایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha