• سه‌شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 97120703744
  • خبرنگار : 71605

برگزاری همایش کنگره شهدای امنیت و نهالکاری به نام شهدا در «هفته شهید»

برگزاری همایش کنگره شهدای امنیت و نهالکاری به نام شهدا در «هفته شهید»

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از نهالکاری به نام "شهدا" و برگزاری همایش کنگره شهدای امنیت در هفته‌ "شهید" خبر داد و گفت: یک الی دو افتتاح نیز در این هفته‌ انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی در حاشیه جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار، با اشاره به این که چند سالی است که از دانشجویان، دانش‌آموزان و روحانیونی که فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان هستند تقدیر می‌کنیم، گفت: هر ساله جشنی را برگزار می‌کنیم و از این افراد دعوت به عمل می‌آوریم که به تهران بیایند تا از آنها تقدیر شود.

وی ضمن اشاره به دستور امام خمینی (ره) مبنی بر حمایت تحصیل فرزندان خانواده ایثارگر از کودکستان تا دانشگاه، اظهار کرد: حمایت تحصیلی از این افراد انجام دادیم و از فارغ‌التحصیلی به بعد باید بکوشیم اشتغال این افراد را فراهم کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سپس به برخی از برنامه‌های این بنیاد از جمله برنامه‌های روز " شهید" اشاره کرد و گفت‌: دیروز جشنی را برای جانبازان و ایثارگران مونث برگزار کردیم و در روز "شهید" نیز همایش کنگره شهدای امنیت را برگزار خواهیم کرد. در هفته شهید همچنین نهال کاری به نام شهدا صورت خواهد گرفت و یک الی دو افتتاح نیز انجام خواهد شد.

شهیدی محلاتی با بیان اینکه فرزندان خانواده ایثارگر با توجه به این که بدون سرپرست بزرگ شده‌اند، در اولویت قرار دارند، خاطرنشان کرد: برای این افراد سهمیه یک چهارم در استخدام در نظر گرفته شده است و ما نیز بر اساس قانون از اشتغال این افراد حمایت خواهیم کرد. با این حال اولویت آن است که این افراد در آزمون ورودی وزارتخانه‌ها شرکت کنند و افرادی که قبول نشده‌اند می‌توانند از سهمیه استفاده کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه اظهاراتش، گفت‌: صندوق اشتغال این افراد را تحت پوشش قرار خواهد داد و با گرفتن وام اشتغال می‌توانند در مراکز غیردولتی نیز مشغول به کار شوند.

وی در پایان صحبت‌های خود، اظهار کرد: ۹ هزار جانباز ۷۰ درصدی داریم و مهم‌ترین اولویت‌ها به آنها اختصاص داده شده است. این در حالی است که طبیعی است که اگر بخواهید همه افراد را راضی نگه دارید، نمی‌توانیم. با این حال در حد توان به خانواده ایثارگران خدمت می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha